מחקר: החברים הטובים ביותר הם דווקא אלה ה"מרושעים"

חוקרים גילו שחברים שנחמדים פחות, על הנייר - כאלו שמטיחים בפניכם דברים שאתם לא מעוניינים לשמוע ודוחפים אתכם מחוץ לאזור הנוחות - נוהגים כך כי הם מאמינים שזה יעזור לכם להתקדם בחיים (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לכל אחד מאיתנו יש כמה וכמה זנים של חברים: יש את הרכים, הטובים והנעימים שתמיד נמצאים שם בשבילנו ומהווים אוזן קשבת לבעיותינו ומנגד, יש את אלו שתחזוק הקשר איתם קשה יותר, כי אנחנו יודעים שתמיד נשמע מהם את כל האמת בפרצוף, לטוב ולרע. מסתבר, שדווקא הם אלו החברים הטובים ביותר.

כן, על פי מחקר שפורסם ב"פסיכולוגיה מדעית", ידידיכם ה"רעים" ביותר עשויים להיות דווקא אלה שהכי דואגים לכם. חוקרים גילו כי חברים שנחמדים פחות, על הנייר - כאלו שמטיחים בפניכם דברים שאתם לא מעוניינים להיחשף אליהם ודוחפים אתכם מחוץ לאזור הנוחות שלכם - נוהגים כך לא למען טובתם האישית, אלא מכיוון שהם מאמינים שזה יעזור לכם בהמשך להתקדם ולקדם את עצמכם.

"הוכחנו שאנשים יכולים להיות 'חביבים אבל אכזריים' - כלומר, הם עשויים לגרום למישהו להרגיש גרוע יותר בטווח הרחוק, אם הרגש הזה מועיל לאותו אדם בטווח הקרוב", הסבירה המדענית הפסיכולוגית, בלן לופז-פרז, חוקרת מובילה במחקר. בנוסף, היא ציינה: "זיהינו כמה דוגמאות יומיומיות בהן זה יכול להיות המקרה - למשל, לגרום לפחד מכישלון אצל אדם אהוב שמתמהמה במקום לדרבן אותו ללמוד לבחינה קרובה".

נשמע לכם מוכר, אה?

אז אם יש לכם מספיק מזל ואורך רוחב להשאיר את אותם מכרים בחיים שלכם, עשו כמיטב יכולתכם לשמור אותם בקרבת מקום, למרות שהם יכולים להטריף אתכם לפעמים. וכמובן, הודו להם על היותם חברי אמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר