התייחסות ראשונה

ליצמן על הפילוג בגור: "מאה אנשים, לא ישפיע על מעמדי"

סגן השר יעקב ליצמן, נציג חסידות גור בכנסת, התייחס לפילוג והגיב בביטול לקהילת הגר"ש אלתר: "כאן יש 20 אלף איש, ושם יש 100. זה פייק ניוז", אמר בתגובה ראשונה מאז שמחת תורה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/FLASH90)

לראשונה מאז הפילוג בחסידות גור, מתייחס סגן השר יעקב ליצמן לנושא, ומגיב בביטול לכל העניין תוך שהוא מזלזל במספר החסידים שהצטרפו לקהילת הגר"ש אלתר.

בכתבה במגזין ליברל, בו התייחסו לפילוגים בתוך המפלגות החרדיות, הביאו ציטוט של יעקב ליצמן שהתגאה רק לפני שנה כי "באגודת ישראל יש הרמוניה ואחדות".

לפי הכתבה, ההרמוניה נובעת בחלקה מסמכותה של מועצת גדולי התורה, הנשלטת לפי הכתבה על ידי האדמו"ר מגור, השולט בכל מה שקורה במפלגה.

"על פיו יישק דבר, מעביר את הוראותיו ישירות לליצמן", מתארים ב'ליברל', "לעיתים באמצעות שליחים, בדרך כלל דרך בנו הצעיר, הרב דוד אלתר".

בהתייחסות לפיצול בחסידות שעלולה להחליש את כוחו הפוליטי של יעקב ליצמן, מובאת תגובתו של סגן השר "שכועס על עצם השאלה", כמתואר במגזין.

ליצמן מצוטט כמי שענה: "כאן יש 20 אלף איש, ושם יש 100 איש. זה פייק ניוז, זה לא יערער את המעמד שלי אישית".

לאורך התקופה, מאז הפיצול הרשמי שהתרחש בחג שמחת תורה האחרון, נמנע ליצמן מכל התייחסות לנושא, אך כעת הוא מגיב לראשונה.

כזכור, חלק מהסערה פרצה בשל תמיכת הגר"ש אלתר בעסקן דוד ברלינר שהוחרם על ידי רבני החסידות בישראל ברקע הסכסוך על שטח הקעמפ בארה"ב.

כאשר הגיע ברלינר לישראל, לשמחת נישואי בנו עם נכדת יעקב ליצמן, נתקל באלימות פיזית ומילולית על ידי כמה מחסידי גור.

עם זאת, בהוראה רשמית לקראת החתונה נקראו חסידי גור שאינם קרובי משפחה שלא להגיע כלל למקום, כדי שלא להפריע לשמחה יהודית - והאירוע עבר בשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר