מעצר העריק

הפגנה סוערת בירושלים: אלימות ומעצרים

לפחות עשרה מפגינים נעצרו בהפגנת הפלג הירושלמי ברחוב בר אילן בגין מעצר עריק בנתב"ג • לראשונה מזה זמן רב, המשטרה עושה שימוש בבואש כדי לפזר את המוחים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מפגינים הערב (ראשון) ברחוב בר אילן בירושלים, במחאה על מעצר העריק יהודה טומבק, שנעצר בשבוע שעבר בנתב"ג.

ההפגנות הפכו עד מהרה לאלימות, כאשר המשטרה מנסה למנוע מהם לחסום את התנועה ולהצית פחי אשפה.

לראשונה מזה זמן רב, המשטרה עושה שימוש בבואש על מנת לפזר את המפגינים. מצד שני, בשל מזג האוויר הגשום, אין פרשים משטרתיים מחשש שמא הסוסים יחליקו.

ה'בואש' בהפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כוחות משטרת ישראל בהם לוחמי מג"ב, ממשיכים לפעול על מנת להחזיר את הסדר הציבורי במקום ולמנוע המשך שיבוש התנועה, ועצרו עד כה 11 מפרי סדר, בהם חשוד שנתפס על חם כשהוא מנסה להצית פח אשפה.

הצמתים הבאים נחסמו לתנועה, ובמקום מבוצעות הכוונות ע"י השוטרים להזרמת התנועה: גבעת משה/גולדה מאיר; יחזקאל/שמואל הנביא; ירמיהו/ שמגר. כעבור שעות, הכבישים נפתחו לתנועה.

בעיצומה של ההפגנה נודע כי בית הדין הצבאי ביפו האריך את מעצרו של טומבק וקבע את הדיון הבא לעוד כחודשיים מהיום. את העציר ייצג בדיון עו"ד מנחם שטאובר, שהגיש ערעור נגד ההחלטה.

יצוין כי בפלג הירושלמי פרצה מחלוקת האם לצאת ולהפגין, חלק מהעסקנים סברו כי מאחר והאברך נעצר בנתב"ג הרי זה כמי שהסגיר את עצמו לרשויות ולכן אין חובה להפגין עבורו. אך הגר"צ פרידמן פסק היום כאמור כי אלו שהולכים בדרכו של הגר"ש אוירבך חייבים להפגין על כל בן תורה שנעצר בעקבות הוראת רבותיו לא להתייצב.

ל'כיכר השבת' נודע כי חלק מהעצורים שנלקחו לתחנת המשטרה, מסרבים להזדהות בפני חוקרי המשטרה, כאשר הם גם השאירו את תעודות הזהות שלהם בבית.

בפלג הירושלמי חוששים כי בניגוד לפעמים קודמות, המשטרה כן תמסור הפעם את העריקים שנעצרו בהפגנה לידי המשטרה הצבאית, מה שעשוי להביא להחרפת המאבק ולהפגנות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר