הרקע לשיחה עם פוטין

דיווחים: מטוסי קרב רוסים מנעו תקיפה ישראלית בסוריה

בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית מוצלחת נגד כוחות איראניים, ועל תקיפה דומה, בשבוע שעבר, שנמנעה בכוח על ידי מטוסי קרב רוסיים והובילה לשיחה דחופה בין נתניהו לפוטין (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקיפה ישראלית בסוריה (צילום ארכיון: מתוך טוויטר)

על פי דיווחים היום (שני) ברשתות תקשורת ערביות ורוסיות, מטוסי קרב רוסיים סיכלו לאחרונה מתקפה ישראלית בסוריה נגד מטרות איראניות.

הפרסומים הללו עוסקים בתקיפה שיצאה לכאורה לדרכה בשבוע שעבר, מעל בסיס T4 בסוריה, בה ישנו ריכוז כוחות וציוד איראני גדול, שהותקף מספר פעמים בשנים האחרונות.

"מטוסי קרב מסוג סוחוי 35", כך דווח, "אילצו את מטוסי חיל האוויר הישראלי לחזור לבסיסם, לפני שהספיקו לבצע את מטרתם ולתקוף".

יצוין, כי מדינת ישראל אינה מגיבה, נכון לשעה זו, לפרסומים הללו. בתוך כך, לפי דיווח סורי, מטוסי קרב לא מזוהים תקפו במוצאי שבת, באמצעות טילים, שלושה מחסני נשק של משמרות המהפכה בעיר אל בוכמאל שבגבול סוריה-עיראק.

לפי סוכנות הידיעות הסורית 'סטפ ניוז', בתקיפה נהרגו לפחות ארבעה שומרים, וגורמי מיליציה איראניים נמלטו מהמקום - כשברקע נשמעים פיצוצים אדירים ומתפשטות להבות ענק.

כזכור, רק לפני יומיים שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בדיוק בענין זה: מניעת החיכוך בין צה"ל לכוחות הצבא הרוסי.

לאחר השיחה אמר נתניהו, בהודעה רשמית: "שוחחתי בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על איראן, המצב בסוריה, הצרכים הביטחוניים של ישראל ובהמשך מניעת החיכוך בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר