למרוח משחת שיניים על פצעונים: האם זה באמת עובד?

התקרבת למראה, מיששת את הפנים והו, כמה עצוב, את לא טועה. פצעון חדש נולד - והוא מתעלם לחלוטין מהעובדה ששנות העשרה שלך הרחק מאחור. הדבר הבא שתעשי זה למרוח משחת שיניים על המקום ולקוות לטוב? תקראי את הכתבה הזו קודם, אנחנו מתחננות (טיפוח, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
משחת שיניים על פצעונים (צילום: shutterstock)

יש כמה דברים שעלולים לגרום לנו לעצור את נשמתנו בתיעוב עמוק - וכן, זה ככה דרמטי. הראשון: נשים שמודות שהן ישנות עם האיפור על הפנים (די), השני: כשמישהי אומרת לנו שהיא משתמשת במגבונים "לשטוף" את הפנים (ברצינות, די) והמנצח: עצות כמו לשים משחת שיניים על פצעונים כדי להעלים אותם.

מדובר בפתרון כל כך גרוע שגייסנו את דבריה של רופאת עור בכירה, מונה גוהארה, דרמטולוגית ופרופסורית קלינית מאוניברסיטת ייל בארה"ב.

האם משחת שיניים יעילה בהעלמת פצעונים?

כך זה עובד: חטפת פצעון, מרחת עליו משחת שיניים לפני השינה ובבוקר את קמה עם עור חלק וצח. נשמע כמו קסם מדהים שאת חייבת לנסות? אז זהו שממש לא.

"משחות שיניים מלאות במרכיבים מייבשים כמו אלכוהול, וזו כנראה הסיבה שאנשים קיבלו את הרעיון להניח אותה על פצעונים" אומרת הדרמטולוגית, "אך אם את יודעת דבר או שניים על הפנים שלך, העור שלך והאיברים שלך באופן כללי זה שהם ממש לא אוהבים אלכוהול. משחת השיניים יכול לגרום לגירוי קיצוני. מרבית הפורמולות מלאות במרכיבים כמו מנטול אלכוהול, סודה לשתייה ומי חמצן - כל אלה אמנם מסוגלים לייבש פצעונים, אך בו זמנית הם פוגעים בעור בצורה רצינית כיוון שהעור מייצר אקסטרה שמן כדי להילחם ביובש, מה שמוביל לנקבוביות סתומות, סדקים, נקודות שחורות ועור שומני". כיף, אה?

משחת השיניים מייבשת את השכבה העליונה של העור בלי להרוג את החיידקים שבפנים. במילים אחרות, גם מריחה נקודתית של משחת שיניים פוגעת בשאר עור הפנים וגורמת לאקנה להתפשט על פני חלקים נוספים.

עשו טובה לעצמכן ואת משחת השיניים שמרו, ובכן, רק לשיניים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית