טור דעה

פוליטיקה - פה לא תהיה ק-ה // הרב ישראל גליס

בני 'הציונות הדתית', יש לכם את הברירה להצביע לליכוד כדי לאפשר לימין להמשיך לשלוט ולא להצביע למפלגה שבסתר ליבם יחברו לשמאל. הרב ישראל גליס על הפילוג בימין (פוליטי)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
בנט ופרץ. ארכיון (צילום: פלאש 90)

אחי ורעי, ידידי וגם בני משפחתי, נפל הפור! המפד"ל ההיסטורית שבקה חיים לכל חי והחלומות של הדור הקודם נגנזו ונקברו אל מתחת האדמה.

יוסף בורג, זרח ורהפטיג, יצחק רפאל, מיכאל חזני, הרב משה צבי נריה - מי יגלה עפר מבין עיניכם? תראו איך אנשים לא אחראים הרסו את המפעל שהקמתם, בדם וביזע.

חבורה של שעטנז, חברה יחד כדי להציל מה? את מי?

רק לסגור את העיניים ולחשוב, הכל תלוי בתמונה על הקיר...

לאיש שאמר שהרפורמים הם זרם ביהדות, חבר מי שהיה רב צבאי, ראש ישיבה. חבר אל אותו אחד שמשמש שר ביטחון שהבטיח מלא הבטחות, כשהוא יהיה תשקוט הארץ ארבעים שנה.

לאן הלך הרב, הטייס, מנהל המכינה? חותם על הסכם וזורק אותו לפח - בשביל הכיסא. לא סתם אמרו בזמנו הרבנים הצבאיים שהם סובלים ממנו.

האיש שלא מפסיק לדבר תחת כל עץ רענן, שלרגע נדמה שיש לו את חוכמתו של בצלאל בן אורי בן חור, ומדבר שהוא הנכד של ה-פקה פקה... אשה חילונית ורעיה חילונית וכיפה של חצי גרוש רוצים את האימון של תלמידי מרכז הרב וישיבת הכותל.

שכחתם?! האיש חתם עם לפיד ברית אחים, ואחים לא נפרדים.

מישהו יכול להסביר מה ההבדל בין השעטנז הזה של הציונים הדתיים לבין הדתיים בליכוד?

לאיפה יישאו את עיניהם ראשי ישיבות בני עקיבא? מה יסבירו לתלמידיהם על מעשי תלמידיהם וממשיכי הדרך של המפד"ל ההיסטורית?

על המפד"ל נראה מה חשב עליהם מורם ורבם של הרבה מתלמידיו לפני 45 שנה הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל - "אל הנאמנים מול הבוגדים", כולם, כולם פורשים בשאט נפשו בזוועה מן היצר הזה, בניוולו - המכונה עוד "מפד"ל, מן הפרישה השלילית, מן הריקבון והסכנה, אל הבניה החיובית הישרה הממשית. אל תקרי אלא בוניך, ורב שלום ואין מכשול, אך מלאו עוז ועצה של תורה, בחוסן ברכת ה' ושלמות ישועתו על תקומת עמו ונחלתו, צבי יהודה הכהן קוק".

מסקנת הדברים כבר אז גדולי תורה ניבאו מה יהיה עם המפד"ל, גם הישיבות והאולפנות התנערו מהם.

אי לכך, לאלו הנקראים 'ציונות דתית', יש לכם את הברירה להצביע לליכוד כדי לאפשר לימין להמשיך לשלוט ולא להצביע למפלגה שבסתר ליבם יחברו לשמאל.

ולנותרים הנקראים בני תורה יש לכם ברירה לבחור למפלגות החרדיות וכלפי שמיא רק תרוויחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר