מחקר: מרכיבים משקפיים? אתם באמת יותר חכמים

ראיה לקויה עשויה להוות הוכחה לאינטליגנציה גבוהה: מחקר חדש מאשר את מה שתמיד חשבנו על מרכיבי משקפיים - הם בהחלט עשויים להיות חכמים יותר מהאדם הממוצע (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנשים שמרכיבים זוג זגוגיות על עיניהם תמיד נדמים בעינינו כמלומדים יותר והנה, מחקר שפורסם בכתב העת "Nature Communications" מאמת את ההנחה הזו וטוען כי ראייה לקויה קשורה לאינטליגנציה גבוהה. חוקרים מאוניברסיטת אדינבורו בדקו נתונים קוגניטיביים וגנטיים של יותר מ-300,000 אנשים בגילאי 16 עד 102 ומצאו כי "ישנה חפיפה גנטית משמעותית בין תפקוד תודעתי כללי, זמן תגובה ומשתנים בריאותיים רבים הכוללים ראיה, יתר לחץ דם ואריכות חיים".

במשפט אחד: אנשים עם ידע נרחב יותר, היו בעלי סיכוי גבוה יותר ב-30% להיות בעלים של גנים המצביעים על כך שהם זקוקים למשקפיים.

עם זאת, בעוד שמשקפופרים התגלו כנבונים יותר, נמצא כי הם גם בעלי קשר שלילי לבעיות בריאותיות רבות כמו דיכאון, סרטן ריאות ותעוקת לב. המחקר הזה הוא המקיף ביותר שבדק את הקשר שבין אינטליגנציה לגנים עד כה.

"המחקר הזה הוא המחקר הגנטי הגדול ביותר שבדק תפקוד קוגניטיבי וזיהה הבדלים גנטיים רבים התורמים לתורשה של כישורי חשיבה", אמר ד"ר גייל דייויס, מהמרכז להזדקנות קוגניטיבית ואפידמיולוגיה קוגניטיבית באוניברסיטת אדינבורו.

"גילוי ההשפעות התורשתיות המשותפות למאפייני בריאות ולמבנה המוח, מהווה בסיס לחקר המנגנונים שבאמצעותם ההבדלים הללו משפיעים על כישורי החשיבה לאורך כל החיים", הוא מוסיף.

כמובן שאינטליגנציה היא עניין סובייקטיבי ומשתנה, אך אין צל של ספק שנתונים מדעיים הם לא משהו שנוכל לחלוק עליו, אז ותרו על הלייזר והיו גאים באקססורי שמעטר את פניכם, הוא מוסיף לא מעט נקודות למראה שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר