"מאוכזבת מליברמן"

איילת שקד נגד קמפיין ש"ס: חסר טעם, יורה בתוך הנגמ"ש

הבחירות שיכריעו את גורל הימין; 'תוכנית המאה' של הנשיא טראמפ; האיחוד בימין ואיתמר בן גביר שנותר בחוץ; העקיצה נגדה בקמפיין ש"ס והאכזבה מאיווט ליברמן • ח"כ איילת שקד באולפן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

36 ימים לפני הבחירות לכנסת ה-23, ח"כ איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר, התייחסה באולפן 'כיכר השבת' לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקמפיין ש"ס החדש הכולל עקיצה ל'ימינה'.

כותרות הראיון

הימין יפסיד? "אסור להרים ידיים, אני חושבת שאלו בחירות מאתגרות ולא פשוטות. אם יקרו שני דברים: רוב מצביעי הימין ייצאו להצביע ולא יצביעו למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה - אנחנו יכולים לנצח.

"צריך להגיד מילה טובה לציבור החרדי שיש שם אחוזי הצבעה גבוהים. בציונות הדתית לא היו אחוזי הצבעה מספיקים בבחירות האחרונות, אפילו קצת נמוכים. אנחנו צריכים שכל מי שמדינת ישראל חשובה לו כמדינה יהודית - ייצא ויצביע".

ימין ושמאל: 'כחול לבן' זה שמאל מלא מלא, הנדל והאוזר זה עלה תאנה במפלגת שמאל גדולה. הם רוצים להגיע למצביעי הציונות הדתית, אבל זה לא יצליח להם. בבחירות האלו דרושה הכרעה בין ממשלת ימין חרדים לממשלת שמאל ערבים. מי שמצביע לליברמן זו הצבעה למערכת בחירות רביעית".

תוכנית המאה של הנשיא טראמפ: "אנחנו מחכים שהיא תתפרסם. מה שאני יודעת; יש כאן הזדמנות מאוד גדולה, הזדמנות להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל ההתיישבות היהודית ביו"ש. אין שום פינוי של יישובים. אנחנו בוודאי נתנגד לכל דבר כזה, אנחנו גם לא נהיה מוכנים להכיר בשום דבר שמתקרב למדינה פלסטינית. לא נאפשר למסור אדמה שלנו לערבים או לכל אחד אחר".

האיחוד בימין: "אחרי האיחוד בשמאל, הבנו שלרוץ לבד זה יכול בסופו של דבר להצליח, אבל זה יכל גם להיות מסוכן ששתי המפלגות היו נופלות. לאחר שעות של דיונים החלטנו לרוץ יחד. עבדנו הרבה מאוד שנים יחד. אנחנו רוצים להגיע למספר משמעותי של מנדטים".

הימין הליברלי: "אני מנסה לעשות מה שאפשר כדי להשאיר את הימין הליברלי אצלנו. בבחירות האלה הבחירות הן בין ממשלת ימין חרדים לממשלת שמאל וערבים. כל מי שהוא איש ימין, שרואה עצמו ליברלי, ברשימה שלנו יש רוב ליברלי, צריכים לדעת שכוחנו באחדותנו".

אריה דרעי: "לא שוכחים להם את אוסלו, אבל אני מתמקדת ברשימה שלי, ש"ס חלק מגוש הימין. אני לא רוצה לדבר על פוליטיקאים אחרים. אנחנו רוצים להמשיך עם שיתוף הפעולה".

איתמר בן גביר: "פעם קודמת אני עמדתי בראש הרשימה ורציתי לצרף אותו במקום השמיני, אז הוא דחה את ההצעה, אם הוא לא היה דוחה את ההצעה - הוא היה היום בכנסת. הפעם בנט עומד בראש הרשימה, דעתו שונה".

קמפיין ש"ס הכולל עקיצה ל'ימינה' שלא נאמנים לנתניהו: "לא אהבתי את הסרטון, אני רואה בש"ס כשותפים שלי, אני לא עושה נגדם סרטונים, אני מצפה שגם הם לא יעשו נגדי סרטונים. תרשה לי להאמין שזה סרטון אחרון שיורה בתוך הנגמ"ש, אני חושבת שזה היה חסר טעם".

אביגדור ליברמן: "אני לא אתן ציונים למפלגות, אני בוודאי מאוכזבת מאוד שבסופו של דבר ליברמן לא מצב את הנתיב להיכנס לממשלה. לצערי אפילו לא התחילו להיכנס למשא ומתן. אני לא מאשימה אף אחד. מי שמצביע כרגע לליברמן - המשמעות מערכת בחירות רביעית".

ראש ממשלה תחת כתב אישום: "החוק מאפשר לו להמשיך לכהן לתפקד תחת כתב אישום, אם נגיע למצב הזה - נצטרך לקבל החלטה, בהחלט נשקול את זה ברצינות, אם רה"מ זוכה לתמיכה ציבורית רחבה, זה בהחלט משהו שנשקול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר