מחליקים במגלשה עם ילד על הידיים? שימו לב

החלקה במורד המגלשה עם פעוט שיושב בחיקכם אולי נראית כמו הדרך הבטוחה ביותר להשתמש במתקן, אך לפי מחקר, היא למעשה מסוכנת הרבה יותר מכפי שנדמה לנו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כאשר אתם נמצאים בגינת המשחקים, החלקה במורד המגלשה עם פעוט שיושב בחיקכם אולי נראית כמו הדרך הבטוחה ביותר להשתמש במתקן, אך לפי מחקר, היא למעשה מסוכנת הרבה יותר מכפי שנדמה לנו.

חוקרים באקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים גילו כי החלקה במגלשה בדרך זו, יכולה למעשה להגדיל את הסיכוי שילד ישבור את רגלו או יפצע קשה בצורה אחרת. למעשה, הם גילו כי בערך 352,698 ילדים מתחת לגיל 6 נפגעו במגלשות בין שנת 2002 ל-2015. רבות מהפציעות הללו היו שברים ברגליים שקורים כאשר כף רגלו של ילד נקלעת לשולי המגלשה ומתפתלת לאחור. אאוץ'.

החוקר הראשי, צ'ארלס ג'ניסן, שהוא גם פרופסור קליני ורופא ילדים, מסביר כי הגודל והמשקל הם הגורמים המרכזיים ביותר בסכנה פוטנציאלית בעת החלקה במגלשה. מכיוון שילדים שוקלים בדרך כלל פחות, סביר להניח שהם לא יפגעו קשה בהתגלשות לבדם, גם אם כף רגלם אכן נתפסת בדפנות, מכיוון שכוח תנופתם קדימה נמוך יחסית.

עם זאת, כאשר הם יושבים בחיקו של הורה, הכוח היחסי גדול בהרבה בגלל משקל נוסף. המשמעות היא שאתם מחליקים במגלשה במהירות גבוהה יותר, מה שהופך את הסיכוי לעצם שבורה ליותר סביר, במידה וכף רגלו של הילד תיתפס בצדדים.

"הורים רבים מחליקים במגלשה עם ילד צעיר בזרועותיהם, בלי לחשוב על זה בכלל", אמר ג'ניסן. "וברוב המקרים שראיתי, להורים לא היה מושג שזה עלול להסב לילדם פגיעה כה משמעותית. הם אמרו שלעולם הם לא היו עושים את זה אילו היו יודעים".

רחל רוטמן, טכנולוגית ראשית ב"מכון לניהול משק בית טוב", מסכימה ואומרת שכאשר הורה מתגלש, זה לרוב מנוגד לתנאי הבטיחות שהמגלשה עוצבה בהתאם להם.

"אמנם זה אולי נראה לא אינטואיטיבי, אך קרוב לוודאי שילדכם מחליק במגלשה בכוחות עצמו. השוליים מעוצבים עם מגבלות מסוימות במשקל וגודל, עבור ילדים צעירים", היא הסבירה. "גודלם ומשקלם של מבוגרים יכולים לעתים קרובות לגרום לפציעות לא מכוונות. אם מסיבה כלשהי כף רגלו של ילד נתקעת תוך כדי החלקה לבדה, קל יותר להסיט אותה מהדרך. כאשר כוח נוסף של מבוגרים הוא חלק מהתרחיש, זה מקשה הרבה יותר על כך.

העצה שלנו: אפשרו לילדים צעירים להתגלש בעצמם, תחת פיקוח ולאחר שהם מקבלים הנחיות כיצד לנווט בבטחה בחלל המתקן ורוטמן מוסיפה כי הורים צריכים להיות מודעים לדברים אחרים, כמו נעל לא קשורה, שעלולים לגרום גם לפציעות בגן השעשועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר