גם אתם תוהים לאן הולך כל השומן כשמרזים? זו התשובה

בכל פעם שאנו יורדים במשקל, מטרידה את מוחנו הסוגיה הבאה: להיכן עברו כל מאגרי השומן המיותרים שאנו סוחבים על גופנו? באורח פלא (אוקיי, "פלא" זו לא המילה - בהרבה מאמץ ורעב) הם נטשו אותנו. הנה הפתרון לחידה (בריאות)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
מסתבר שלכל ההתנשפויות שלנו בריצה יש תפקיד חשוב ביותר. (צילום: שאטרסטוק)

כשאנחנו עושים דיאטה (וזה קורה לעתים תכופות ביותר, למגינת לבנו) - ובאופן ספציפי - מאבדים שומן - תמיד אנו משתאים, לאיפה הוא בעצם נעלם? לפני שבוע הוא היה כאן ופתאום, הופ, הסתלק. אבל אמא לימדה אותנו שעל אירועים טובים שמתרחשים בחיינו לא מנומס להקשות בשאלות ועלינו להגיד "תודה" בנימוס, אז אנו מצייתים לה ולא פוצים פה.

אבל התשובה האמתית עשויה להפתיע אתכם (ואותנו): קבוצת חוקרים באוסטרליה גילתה שכאשר אנו שורפים שומן, הוא ממש נעלם באטמוספירה - פשוט על ידי נשימה. לאמיתו של דבר, 84% ממנו מושלים באמצעות נשיפת פחמן דו חמצני ואילו 16% הנותרים משתחררים באמצעות זיעה, דמעות וצרכים.

אז האם נוכל, פשוט כך, לשאוף ולפלוט לחלל את הקילוגרמים העודפים שלנו, רק על ידי חיות? לצערנו, לא בדיוק. הנשימה היא בעצם המכונית לאובדן שומן ולא הדלק. במילים אחרות, אתם לא הולכים להעלים תאי שומן, אלא אם כן תמסו אותם תחילה בעזרת פעילות גופנית ותזונה בריאה.

עם זאת, המדענים אנדרו בראון ורובן מרימן מציינים כי המחקר הזה הוא מהפכני מכיוון שעד כה היו לרופאים, מאמנים ומומחים אחרים, תפיסות שגויות באופן משמעותי לגבי אופן התרחשות הירידה במשקל. רבים חשבו כי השומן המתכלה בתהליך חילוף החומרים מומר לאנרגיה או לצואה וחלקם האמינו כי הוא "הופך" לשריר. (למרבה הצער, זה לא כך.)

המסקנה? בראון ומרימן אומרים כי בעוד שמדובר בגילוי מרעיש, עדיין, אין קיצורי דרך ועלינו להמשיך לדבוק במשטר המוכח של ביצוע ספורט ואכילה נכונה - "אכלו פחות, זוזו יותר", הם מסכמים ותקבלו את הגזרה עוצרת הנשימה שתמיד חלמתם עליה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית