'מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו'

לאחר שוויתר על החסינות: כתב האישום נגד נתניהו - הוגש

שעות ספורות לפני שנפתחת הפסגה המדינית הדרמטית שלו עם טראמפ, מתבשר נתניהו שהיועמ"ש הגיש את כתב האישום נגדו לבית משפט, בעקבות משיכת בקשת החסינות; 'רדיפה אובססיבית' (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בשבט תש"פ | 28.01.20
מנדלבליט ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע לפני זמן קצר (שלישי), כי הוגש לבית המשפט כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הודעתו כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת.

"כידוע", נימק היועמ"ש, "ביום 21.11.19 החליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ואחרים בפרשות המכונות 1000, 2000 ו-4000".

לדבריו, "בהתאם להוראות חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, כתב האישום לא הוגש תחילה לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות".

"בעקבות הודעת ראש הממשלה מהיום כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת, אנו מעדכנים כי כתב האישום הוגש לפני זמן קצר למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, כמתחייב בחוק".

את כתב האישום הארוך, המשתרע על פני 78 עמודים, מסיים מנדלבליט ב'הודעה לבית המשפט': "בהתאם לחוק סדר הדין הפלילי מתכבדת המאשימה להודיע כי קיימת אפשרות שתבקש מביהמ"ש להטיל על הנאשמים מאסר בפועל אם יורשעו".

היועמ"ש, בהודעתו על 'כתבי החשדות' (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, כתב האישום מכיל אישומים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, בשלוש פרשיות שונות.

עיתוי הגשת כתב האישום, שעות ספורות לפני שמתחילה הפגישה המדינית הדרמטית עם נשיא ארה"ב טראמפ, עשוי לפגוע בנתניהו - שמעונין שהו הנושא שיעמוד על סדר היום, לקראת הבחירות הקרבות, ולא ענייניו הפליליים.

בתגובה לצעד זה, נמסר ממקורבי ראש הממשלה: "אם למישהו עוד היה ספק שיש פה רדיפה אובססיבית נגד ראש הממשלה נתניהו, הוא קיבל עכשיו עוד הוכחה ברורה וחדה לכך. הלהיטות להגיש את כתב האישום המופרך נגד ראש הממשלה היא כה גדולה, עד שהם לא יכלו להמתין ולו יום אחד עד לסיום הפסגה ההיסטורית בוושיגנטון, מן החשובות בתולדות המדינה".

"כמה לא מפתיע שמי שנאבקו בכל כוחם להכניס את תומכת המחבלים היבא יזבק לכנסת ונתנו חוות דעת מזעזעת לטובתה, רצו בריצת אמוק להגיש כתבי אישום מופרכים נגד ראש ממשלת ישראל דווקא ביום היסטורי זה", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר