הכל בגלל אבא ואמא: למה לאחר שינה ארוכה אתם עדיין עייפים?

מדענים בדקו 100 זוגות תאומים, עקבו אחר זמני השינה הטיפוסיים שלהם ואז הכניסו אותם לבדיקות קוגניטיביות, תוך שמירתם ערים במשך 38 שעות רצופות. הממצאים שלהם יפתיעו אתכם כהוגן (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנו תמיד מבכים את העובדה שאין ברשותנו מספיק שעות ביממה, שנוכל להספיק לבצע בהן את כל משימותינו וגם 'לתפוס' כמה שעות של תנומה שיחדירו בנו כוחות. וכעת, מסתבר שיש קבוצה קטנה של אנשים שאכן יש לה זמן בשפע.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Sleep", קיימת מוטציה גנטית המאפשרת לאנשים מסוימים לישון במשך פרק זמן קצר יותר, מבלי לסבול מההשפעות הקשות שיש למחסור בשינה. המוטציה, שכונתה "גן תאצ'ר" על ידי העיתונות הבריטית, (ככל הנראה, ראש ממשלת אנגליה לשעבר, מרגרט תאצ'ר, היתה זקוקה רק לארבע שעות שינה בכל לילה), היא גרסא של הגן BHLHE41.

אז איך המדענים הגיעו לממצאים הללו? הם בדקו 100 זוגות תאומים, עקבו אחר פרקי השינה הטיפוסיים שלהם בבית ואז הכניסו אותם לבדיקות קוגניטיביות, תוך שמירתם ערים במשך 38 שעות רצופות. אלה עם המוטציה הגנטית הספציפית המדוברת, לא רק שישנו פחות בלילה שגרתי (חמש שעות בממוצע), אלא גם הגיעו לביצועים טובים יותר במבחנים כשנותרו ערים.

"מחקר זה מדגיש כי הצורך שלנו בשינה הוא דרישה ביולוגית ולא העדפה אישית", אמר בהצהרה נשיא האקדמיה האמריקאית לרפואת שינה.

תוהים מהי כמות השינה שלה אתם זקוקים? למרבה הצער, זו לא תשובה שניתן למצוא בקלפים הגנטיים של רוב בני האדם. אבל אם אתם מוצאים את עצמכם ערניים ופעילים לאחר קומץ שעות שינה, הגידו תודה להורים שלכם על התורשה המעולה שהעבירו לכם. במקרה אחר, מומחים ממליצים על לפחות שבע שעות שינה בכל לילה כדי לתפקד כרגיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר