הפרקליטות קובעת:

ישנם היבטים פליליים בפרשת המימד החמישי

המשנה לפרקליט המדינה קובע בחוות דעת שגיבש: ישנם היבטים פליליים בפרשת 'המימד החמישי' - החברה שהיתה בבעלות יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, עם זאת, לא תיפתח חקירה לפני הבחירות (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה)

פרשת 'המימד החמישי': עו"ד שלמה (מומי) מומי למברגר גיבש חוות דעת, לפיה הפרשה בה צפוי יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ להיחקר בחשד לקבלת דבר במרמה, אכן נושא בחובה היבטים פליליים. כך נחשף הערב ב'חדשות 13'.

כזכור, הפרשה עוסקת בחשד, אותו העלה מבקר המדינה, להתקשרות בלתי ראויה בין משטרת ישראל וחברת התוכנה המימד החמישי, בעת שגנץ שימש כיו"ר מועצת המנהלים שלה.

במקביל, לשכת היועמ"ש כותבת, במענה לפניית הליכוד לפתוח בהקדם בחקירת הפרשה, עוד לפני הבחירות, כי היא דוחה בקשה זו.

הפרשן יובל קרני, בהסבר על מהות הפרשה (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

וכך כתבה עוזרתו של אביחי מנדלבליט: "בפנייתך שבסמך ביקשת מהיועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטה ביחס לפתיחה בבדיקה או בחקירה בעניין חברת 'המימד החמישי'. לעניין זה אבקש להביא לידיעתך, כי מ"מ פרקליט המדינה עו"ד דן אלדד למד את החומרים בנושא ושמע את עמדות הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות, ביחס לפניות השונות והחומרים שנאספו".

"לאור מכלול נסיבות העניין, היועץ המשפטי לממשלה מילא את ידיו של מ"מ פרקליט המדינה לגבש את המתווה המתאים להמשך טיפול בנושא".

כמו כן, "היועץ המשפטי לממשלה סיכם עם דן אלדד, כי ככל שבעתיד יתעוררו חשדות שונים מאלה הקיימיס היום, אשר מצדיקים את מעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה, הדברים יובאו בפניו להנחייתו ולהכרעתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר