החלטה דרמטית

המשטרה תפתח בחקירת פרשת המימד החמישי

פרקליטות המדינה מודיעה, כי החליטה להעביר לחקירת המשטרה את פרשת 'המימד החמישי', החברה שיו"ר כחול לבן עמד בראשה ושעלה לגביה חשד לקבלת דבר במרמה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בשבט תש"פ | 20.02.20
גנץ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

פרקליטות המדינה מפרסמת הערב (חמישי) החלטה דרמטית, לפיה תפתח חקירת משטרה בפרשת 'המימד החמישי', בה הוזכר שמו של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ. לאחר ההחלטה הגיב גנץ: "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק, כל בדיקה - היא מבורכת. אין כאן שום סיפור פלילי".

כזכור, הפרשה עוסקת בחשד, אותו העלה מבקר המדינה, להתקשרות בלתי ראויה בין משטרת ישראל וחברת התוכנה המימד החמישי, בעת שגנץ שימש כיו"ר מועצת המנהלים שלה.

מוקדם יותר כתבה לשכתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במענה לפניית הליכוד לפתוח בהקדם בחקירת הפרשה, עוד לפני הבחירות, כי "לאור מכלול נסיבות העניין, היועמ"ש מילא את ידיו של מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד לגבש את המתווה המתאים להמשך טיפול בנושא".

מנדלבליט אף סיכם עמו, כי "ככל שבעתיד יתעוררו חשדות שונים מאלה הקיימים היום, אשר מצדיקים את מעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה, הדברים יובאו בפניו להנחייתו ולהכרעתו".

ואכן, כאמור, בהמשך למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, החליט ממלא מקום פרקליט המדינה, כי המשטרה תחל בחקירת פרשה זו, בה הוזכר שמו של יו"ר 'כחול לבן'.

הפרשן יובל קרני, בהסבר על מהות הפרשה (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

וכך נכתב בהודעת משרד המשפטים: "לאחר שבחן את המסמכים וחוות דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות, ולאחר ישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות, החליט דן אלדד להעביר את נושא החשדות בעניין חברת המימד החמישי לחקירה פלילית".

"החקירה תוטל על משטרת ישראל. ככל שיעלה צורך בכך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה", נמסר עוד.

בעקבות ההחלטה הדרמטית, מיהר יועצו של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך, והגיב בעוקצנות, כדרכו: "גנץ: לא יהיה כלום כי אין כלום" - המשפט אותו טבע נתניהו, ביחס לפרשות בהן חשוד הוא בעצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר