שבועיים בידוד

הישראלים מספינת הקורונה נחתו בישראל והועברו לבידוד

11 הישראלים ששהו על ספינת ה'דיימונד פרינסס' ביפן נחתו הלילה בישראל והועברו מיידית לבידוד שיארך שבועיים כדי לוודא כי הם אכן לא חולים בנגיף. ישראלי נוסף אותר כחולה ונותר ביפן (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הישראלים בדרכם לישראל במטוס (צילום: שגרירות ישראל ביפן)

הלילה (שישי), נחתו בישראל 11 הישראלים שהיו על ספינת הקורונה ביפן ונמצאו בריאים. הם הגיעו במטוס מנהלים פרטי שנחת בנתב"ג הוריד את הישראלים והמריא מיידית מבלי להתעכב בישראל כלל כדי לצמצם כל מגע בין המטוס לאנשי הצוות בישראל, על פי הוראות משרד הבריאות.

הישראלים שהיו נרגשים מאד מההגעה חזרה לישראל, הועלו באופן מיידי על אוטובוס מיוחד שהעביר אותם ישירות למרכז הבידוד שהוקם במרכז הרפואי שיבא תל השומר, שם יערכו להם מיד בדיקות נוספות, כדי לוודא כי הם אכן בריאים כפי שנראה עד עתה.

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, מסר: "כרגע אנחנו מנסים להפחית את מידת החרדה וחוסר הוודאות שלהם. אנחנו נבדוק אותם, ורק בצהריים נדע מה מצבם, אם נדבקו או לא. אנחנו ערוכים לכל מצב".

כל הישראלים שיגיעו לארץ עברו בדיקות לפני ירידתם מהספינה. בקרב 11 מהם הראו הבדיקות תוצאות שליליות, אולם נוסע ישראלי נוסף בן 69 אותר כחולה בנגיף הקורונה ונשלח לטיפול בבידוד.

סך הכל נותרו ביפן ארבעה ישראלים שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה. במשרד הבריאות ציינו כי פרופ' רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, יישאר ביפן וימשיך ללוות את הישראלים שמאושפזים בבתי חולים צבאיים ביפן ומצבם ב"ה קל.

דובר משפחות הישראלים, אליהו אליוביץ, מסר כי "בהתאם להוראות בית החולים שיבא, בני המשפחות הנמצאים בישראל לא ייפגשו עם נוסעי הספינה, שיאושפזו בתנאי בידוד למשך השבועיים הקרובים. כמו כן, בני המשפחות מקווים שנוסעי הספינה יעברו כניסה שקטה לארץ ויקבלו מנוחה לאחר המסע שעברו - בשבועות האחרונים בכלל, ובימים האחרונים בפרט - עד ההגעה בחזרה הביתה לישראל".

אליוביץ הוסיף: "אנו מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות כל העת, ולאנשי המרכז הרפואי על החיבוק החם בהכנות להגעת הנוסעים בתחושה של בית בתנאי הבידוד המחמיר".

הספינה 'דיימונד פרינסס' הייתה למוקד ההדבקה הגדול ביותר בעולם מחוץ לסין, מתוך 3,711 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הספינה, שעגנה במשך יותר משבועיים בנמל יוקוהמה ביפן, נדבקו יותר מ-630 איש. זאת, לעומת כ-500 נדבקים בכל העולם, חוץ מסין.

בלילה שבין רביעי לחמישי אירעו מקרי מוות ראשונים של נוסעים מהספינה. שני אזרחי יפן - גבר בן 87 ואישה בת 84 שהיו על הספינה - מתו בבית החולים לאחר שאושפזו בשבוע שעבר בבידוד. לשניים היו מחלות רקע קודמות. מלבדם, מצבם של 29 מנוסעי הספינה שחלו מוגדר קשה.

הסינים מדווחים, כי נכון ליום חמישי בשעה 24:00 נרשמו כ-75,465 מקרי הדבקה בנגיף הקורונה החדש, עלייה של כ-889 מקרים לעומת אתמול, כוללת 631 מקרים במחוז הוביי. מתוכם כ-2236 חולים נפטרו עלייה של 118 מתים מאתמול, וכ-18,264 חולים נרפאו ושוחררו לביתם עד כאן.

54,965 חולים מקבלים טיפול רפואי בבתי החולים, ומתוכם מצבם של כ-11,633 חולים הוא חמור. נכון לרגע זה קיימים עוד כ-5206 מקרים בהם קיים חשד להדבקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר