טור אישי

קורונה ושערוריית מירון תש"פ // הרב ישראל גליס

ל"ג בעומר בפתח, חצי מיליון יהודים העולים למירון כמדי שנה ישבו בבית בגלל מגיפת הקורונה ורק אנשים מסוימים יזכו לעלות לציון הרשב"י ויערכו הדלקה, וזו שערורייה! (אקטואליה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הדלקה במירון. ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)

ל"ג בעומר בפתח, חצי מיליון יהודים העולים למירון כמדי שנה ישבו בבית בגלל מגיפת הקורונה ורק אנשים מסוימים יזכו לעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי ויערכו הדלקה.

מאז התפרצות המגיפה נסגרו כל אתרי התפילה: הכותל המערבי, מערת המכפלה, קבר רחל ומערת רשב"י.

העניין גרם לצער גדול, בעיקר לאלו הפוקדים את המקום מדי יום, אבל כולם הבינו שמסוכן להגיע למקומות האלו עקב סכנת ההידבקות במגיפה.

גם הבידוד בבית לבד, בימי חג החירות, היו עצובים להרבה משפחות שחגגו את הסדר בתחום המשפחה הגרעינית. בימי חול המועד היינו ספונים בבתים יחד עם כל הצאצאים.

נגמרו ימי החג ואנחנו עדיין בסגר, לפי הוראת הרבנים ומומחי משרד הבריאות.

מאחרי החג, מצוינים במדינת ישראל מספר אירועים: המימונה, הסרנה, יום השואה, יום הזיכרון, יום העצמאות, ל"ג בעומר, יום ירושלים, חג שבועות.

עד עכשיו, כמו שהוחלט, לא יתקיימו אירועים המוניים מפני הסכנה.

הבנו וקבלנו את הדין אבל חכמי חילול השם החליטו לשנות ממה שהוחלט ובל"ג בעומר, אם לא ידעתם, כעשרים אדמו"רים ורבנים, וכל אחד עם עשרים/שלושים חסידים, קיבלו אישור משר הבריאות לקיים מעמד הדלקה, וכל אותם עשרות אלפים שעושים דרכם למירון כמדי שנה יישארו בבית.

מי אחראי לחוצפה ולשערורייה הזאת, נדע בימים הקרובים.

איש מהם לא שאל את רבותיו ואם הם שאלו יודיעו בבקשה קבל עם ועדה מי הם אלו שנתנו להם את ברכתם לקיים אירוע כזה למרות הוראות מומחי משרד הבריאות.

אני לא חושב שהשר הממונה שאל את האדמו"ר שלו האם לקיים הדלקות מצומצמות, האם לקיים אירוע כזה. האדמו"רים והרבנים שיעלו להר יבחרו את שלושים החסידים שיעלו להר איתם לפי איזה מפתח?

מה יגידו הציבור החילוני? "הנה אלו שהביאו עלינו את הקורונה"...

ואל יאמרו החכמים, שהחסידים יעמדו שני מטר אחד מהשני כי זה בלתי אפשרי, למי שמבין בשמחה שיש בזמן הריקודים.

ועוד דבר חשוב שצריך להיאמר: האם מירון זה ההדלקה המצולמת בכל רשתות טלוויזיה וקבוצות חברתיות? למירון באים להתפלל ולבקש ביום הגדול הזה מרבי שמעון בר יוחאי על הכלל ועל הפרט, למירון באים לקיים את מנהג החאלקה.

יבורכו חסידי קרלין סטולין שהחליטו לפי הוראת האדמו"ר לא להגיע השנה למירון וזאת לציין שחסידות קרלין היא הראשונה והוותיקה שהיתה ומגיעה למירון כמדי שנה ויש להם קריה ובתי כנסת בקרבת מירון בצפת ובטבריה ועם כל הכאב הוחלט השנה לשמור על הבריאות של הציבור ולא לעלות למירון.

ביממה האחרונה נודע שגם האדמו"רים מתולדות אהרון ותולדות אברהם יצחק לא יעלו השנה למירון, בחצרו של האדמו"ר מבויאן מתנהלים דיונים בעניין.

צריך לקום קול זעקה ולא לאפשר לכמה עסקנים זוטרים לקיים את האפליה הזאת ולפתוח את ההר רק לקבוצת אדמו"רים ורבנים.

לדעתי כשהיום יתקרב יפנו כל מיני עורכי דין מארגונים הזויים לבג"ץ לעצור את הבושה וכך יעשה בית המשפט שמאד אוהב אותנו והבושה תהיה גדולה.

אולי השר המוכשר הרב אריה דרעי, היחיד שעוסק בצורה מעשית למען הציבור הכללי בימי הקורונה, יהיה גם פה הנחשון לסגור את הר מירון, עם כל הכאב.

אם עשרות אלפים שעולים למירון כבר שנים רבות לא יכולים לעלות למירון - אז אף אחד לא עולה, ומי שידליק את ההדלקה במירון כדי להמשיך את המסורת שחס וחלילה לא תעצר יהיה רבה של מירון הרב שטרן כמו שהיה לפני החזקה של חסידות מסוימת.

ומיליונים שרוצים להשקיע בהילולה ישקיעו בשיפוץ המקום.

נ.ב. הטור היה לעיני רבנים שאישרו את הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר