צפו בראיון

שר הדתות יצחק וקנין ממירון: גפני טעה; אני נתתי את האישורים

בשידור ישיר ממירון, מסביר שר הדתות יצחק וקנין, את האסטרטגיה מאחורי אירועי מירון, מספר על הבקשות הרבות שקיבל ומבהיר, כי גפני עשה טעות במה שדיבר. צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אנחנו רגילים לראות פה אלפים בהר מירון, ואנחנו נמצאים כאן עם כמה עשרות ואלפי שוטרים. מה התחושה שלך?

"זה לא פשוט לראות את המחזה הזה במיוחד אני, כתושב הצפון וכמי שמשתתף כל שנה בהילולא, קשה בד"כ להרים רגל במירון. השנה רואים שיש שוטרים לאלפים, אזרחים ממש מדודים, מעט שבמעט, כדי לקיים את המסורת ולהמשיך את ההדלקות".

ואיך נערכים לכזו הילולא, שלמעשה יש פה מספר משתתפים כמו באירוע שגרתי בירושלים

"למרות הכל, מתוך חשש שאולי יגיעו לפה אלפי אנשים בכל מיני דרכים, אז המשטרה עשתה את כל פעילות שלה מבחינת המחסומים ע"מ שתישמר פה החלטת הממשלה לגבי ההדלקות המרכזיות כי לא רצינו להפסיק את המסורת".

"הקל ביותר היה לא לעשות כלום ואני חושב שזה לא היה נכון לעשות וחייבים להמשיך את המסורת הזאת. אנחנו נביא את זה לכל בית בישראל דרככם, כלי התקשורת. וזה המקסימום שאנחנו יכולים לעשות. ולכן דאגנו, שלא יהיה כלי תקשורת אחד שלא יקבל פה אפשרות לסקר ולשדר".

מה חשבת על הקריאה של ח"כ גפני לחברי הכנסת שלא לעלות להר מירון בגלל שלציבור לעלות?

"אני חושב שזו טעות. כיוון שאי אפשר לבוא ולהפסיק את המסורת הזאת. יש הרבה דברים שהעם לא יכול לעשות בהרבה מקרים והם נעשים בכל מיני דרכים אחרות. גם בהפגנות, אפשר להפגין כאשר אי אפשר להתפלל בבית כנסת יום יום. אי אפשר לא לקיים את האירוע בכלל".

"אני נתתי את האישורים לחברי הכנסת, ומדובר על רק כ-15 ח"כים כולל שרים שמגיעים לפה ורובם מהסיעות הדתיות והחרדיות שמגיעים לפה כל שנה".

כמה אנשים ביקשו ממך להכניס את השם שלהם לתפילה בציון?

"בלי סוף, אלפים. והאמן לי, אני שר במדינת ישראל, ולא יכולתי לחרוג כהוא זה, ממה שהוחלט בממשלה. עבדנו לפי הרשימות, לפי קריטריונים. היו בג"צים שעתרו נגד הנושא הזה, ואנחנו עבדנו לפי הספר כדי לא לחרוג ממה שהוחלט בישיבת הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר