דריכות פוליטית

המאוכזבים והמאושרים: נתניהו משלים סבב חלוקת תיקים

לקראת השבעת הממשלה הצפויה מחר, ישלים הערב ראש הממשלה את סבב חלוקת משרדי הממשלה לחברי הליכוד • אלו המאושרים, המאוכזבים והממתינים לפגישה הערב (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דריכות במערכת הפוליטית לקראת השבעת הממשלה החדשה מחר (ראשון) - עד אז יצטרך ראש הממשלה בנימין נתניהו להשלים את סבב חלוקת התיקים בליכוד. הערב (מוצ"ש) ייפגשו עם נתניהו "חבורת הממורמרים", בכירים בליכוד שלא נותרו עבורם תיקים בכירים.

בין המוזמנים לבלפור הערב, אבי דיכטר, גדעון סער, צחי הנגבי, יואב גלנט וניר ברקת. מחר בשעה 13:00 יחל טקס השבעת הממשלה בכנסת. מדובר בממשלה המנופחת בתולדות המדינה עם 34 שרים ואפשרות ל-16 סגני שרים.

השרים והח"כים שעדיין לא שובצו עם תיק הם: סער, ניר ברקת, יואב גלנט, גילה גמליאל, דיכטר, זאב אלקין, יובל שטייניץ, הנגבי, ציפי חוטובלי ואלי כהן; ברקת וגלנט מעוניינים שניהם בתיק החינוך, אלקין ושטייניץ מעוניינים להישאר במשרדיהם - הגנת הסביבה ואנרגיה.

גילה גמליאל מאוכזבת אף היא לאחר שנקלח ממנה התיק לשוויון חברתי. רה"מ לוחץ עליה לקבל מינוי לשרה להשכלה גבוהה, עם סמכויות ממשרד החינוך. עוד דווח כי בשבוע שעבר ברקת סירב להתמנות לשר לענייני סייבר.

המינויים החדשים עליהם הכריז נתניהו בסוף השבוע: ישראל כץ ימונה לשר האוצר, אמיר אוחנה לשר לביטחון הפנים. מירי רגב תמונה כשרת התחבורה, ולאחר שני וחצי תקבל את תיק החוץ. יואב קיש, ישמש כסגן שר הבריאות וגדי יברקן יכהן כסגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה.

אופיר אקוניס ימונה לשר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם יכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת וח"כ מיקי זוהר יכהן כיו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד עם השבעת הממשלה, ובהמשך ימונה לשר, ואלי כהן יכהן כשר המודיעין.

בינתיים, גורמים בכחול לבן לא פוסלים את האפשרות שגם מחר לא תתקיים השבעה - כך פורסם בכאן 11. המועד האחרון להצגת ממשלה הוא יום רביעי בלילה, אם ביום חמישי לא תוצג ממשלה, הכנסת ה-23 תפוזר וישראל תצא למערכת בחירות רביעית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר