הקלות חדשות

אחרי יותר מחודשיים בגלות: בתי כנסת ייפתחו עם הגבלות

לאחר יותר מחודשיים - מאז שבתי הכנסת נסגרו, עקב נגיף ה'קורונה', הממשלה אישרה את פתיחתם מחדש, תחת שורת הגבלות; מינוי 'נאמן קורונה', עד 50 מתפללים במרחק 2 מטר ועם מסכות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

יממה לאחר ששר הבריאות היוצא יעקב ליצמן, יצא מלשכת שר הבריאות, הממשלה אישרה הערב (שלישי), את פתיחת בתי הכנסת בתנאים מגבילים.

המתווה שפורסם ב'כיכר השבת' ביום ראשון האחרון, הוגש היום לאישור בפני שרי הממשלה, ולאחר שינויים קלים, המתווה לפתיחת בתי הכנסת - יאושר.

מי שעמלו על אישור פתיחת בתי הכנסת, אלו השר דרעי וצוות לשכתו, ככל הנראה המתווה שיאושר הערב נעשה גם בעקבות לחץ הרב הראשי הגר"ד לאו ויהדות התורה.

על פי עיקרי המתווה בתי הכנסת ייפתחו בכל רחבי הארץ, תחת מגבלה של 50 מתפללים בלבד, מושב ריק בין מתפלל למתפלל ושמירת מרחק של 2 מטר.

איסור שימוש בסידורים ובשאר תשמישי הקדושה הנמצאים בבתי הכנסת, כאשר כל מתפלל יצטרך להביא את הסידור מביתו. עטיית מסכות והקפדה מלאה על כללי ההיגיינה.

פשיטה על בית כנסת שפעל בניגוד לחוק. ארכיון (דוברות המשטרה)

כמו כן, ימונה 'גבאי קורונה' (נאמן קורונה), שעליו תהיה אחריות לשמור על הכללים בבתי הכנסת. כאשר גם יהיה אחראי שכלל המתפללים יחבשו מסכה.

הרב הראשי הגר"ד לאו התייחס לפתיחת בתי הכנסת ואומר: "מודה לראש הממשלה, לשר הבריאות, שר הפנים ולראש המל״ל אשר החליטו באופן אחראי לפתוח את בתי הכנסת תוך הקפדה על הנחיות הריחוק בכדי למנוע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה".

"הרב הראשי קורא לכלל הציבור להקפיד על כבוד בית הכנסת ביתר שאת ולקיים את ההנחיות בקפדנות רבה בכדי למנוע מצב בו יאלצו שוב לסגור את בתי הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר