הדם שלהם אדום יותר?

מה שמותר ל'תרבות' שלהם אסור ליהדות שלנו // ישי כהן

כשהקיצונים חגגו בל"ג בעומר, נתניהו עצר את סדר יומו, ביקש לברר למה המשטרה לא התערבה והתקשורת הסתערה נגד החרדים • התברר שמה שלנו אסור, לאלפי החילונים בת"א - מותר (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ירושלים מול תל אביב (צילום: חיים גולדברג ואיתי בלומנטל - Ynet)

רק לפני כשבועיים זעקו הכותרות: "אלפי חרדים הפרו את ההוראות והשתתפו באירועי ל"ג בעומר". פושים נשלחו לאחר חצות לילה. נתניהו כינס דיון מיוחד וביקש מראשי מערכת הביטחון לפעול ב'יד קשה' נגד החרדים שהפרו את ההוראות.

אין ספק, נתניהו והתקשורת צודקים. אותו קומץ קיצוני הפר את ההוראות, במכוון. אכן היה צריך לבקר אותם ולשלוח כוחות משטרה לפזר את ההתקהלויות.

אך צריך להבחין שמגיפת הקורונה תופסת בחודש האחרון תפנית שחשוב להתמקד בה. מה שאסור לחרדים, מותר לחילונים.

אמש התכנסו אלפים למופע זמרים בתל אביב. מופע בתחפושת 'מחאה'. ללא שמירת שני מטרים, ההתקבצות הגדולה ביותר שנראתה בישראל בחודשים האחרונים.

אם חשבתם לרגע שנתניהו יעצור את סדר יומו ויצור קשר עם מ"מ מפכ"ל המשטרה בכדי לנזוף בו מדוע ההמונים לא פוזרו, טעיתם. כן, ברור לכם שהמשטרה לא התערבה ואפשרה לאלפי החילונים להפר את החוק ולסכן חיי אדם.

הכותרות בתקשורת היו מחבקות. כותרות על ה'חנק' של האזרחים שהיו זקוקים למופע הזמרים. בטח שלא קיבלתם התראות פושים על החילונים שמסכנים את בריאות אזרחי המדינה. ואל דאגה, רינה מצליח לא תשב סביב 'אולפן שישי' ותסביר עד כמה כל החילונים מצפצפים על ההוראות ומפיצים את המחלה.

פרופסור לס זועם: לא היה בישראל גל קורונה (תמונה: שאטרסטוק)

וכן, אם חששתם שאולי במקרה איווט ליברמן יוכיח לרגע שהוא לא 'מחפש' את החרדים, ויצייץ: "שוב חוזרים המראות מחגיגות פורים כאילו שלא למדנו שום דבר...", בכדי להסביר מי אחראי למגפה במדינה, אז לא. יש טקסטים ששמורים רק לנו, החרדים. אנחנו אשמים בכל אסון שלא יבוא, גם אם בתל אביב ינהגו הרבה יותר גרוע מאיתנו.

אני לא מסכים עם אחיי החרדים המפרים את הוראות משרד הבריאות. אסור לנו להסתכל למה בחופי הים יש אלפים והתקשורת מגבה ואילו אצלינו על כל קומץ של עשרה בבית כנסת הוזעקו לוחמי יס"מ לצד עדר צלמים. לא, לנו יש את 'ונשמרתם'.

אך צריך לחדד ואולי להבין את טענות הקיצוניים: מי שגורם לציבור החרדי לחשוש שיש לא מעט שנאה לדת ולציבור החרדי בכל מה שקשור להוראות הקורונה - אלו הם הפוליטיקאים והעיתונאים. אלו שתוקפים כל הפרה קטנה במגזר החרדי ומגבים את ההפרות הגדולות אצל החילונים.

לציבור קשה להבין למה מופע זמר בתל אביב מותר, כי זו ה'תרבות' 'שלהם', ואילו - להבדיל - ריקוד סביב המדורה לכבודו של התנא רשב"י, אסור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר