צפו בביטוי החריג

נתניהו: "ההתנהגות של 'הפלג' - כמו של כת; זה טירוף"

בדיון פנימי בשיא משבר הקורונה, שתיעוד ממנו נחשף רק לאחרונה, הגדיר ראש הממשלה במילים קשות את החרדים שלא שמרו על ההנחיות. בהמשך הבהיר: התכוונתי רק ל'פלג' • צפו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דבריו החריגים של נתניהו (מתוך 'מהדורת השבת', חדשות 13. תמונה ראשית: Yonatan Sindel/Flash90)

בתיעוד בלעדי שנחשף אמש (מוצ"ש) ב'חדשות 13', נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו משווה את ההתנהלות של אנשי 'הפלג' לזו המוכרת מכתות שונות ברחבי העולם.

כידוע, אחד מהמאפיינים הייחודיים של מגפת הקורונה בישראל, היה הסירוב העקרוני של חלקים מסוימים משולי הציבור החרדי למלא אחר הוראות משרד הבריאות שכללו איסור תפילה במנין, תחילה רק בתוך בתי הכנסת ובהמשך גם מחוצה להם.

תופעה זו בלטה כידוע בעיקר בקרב הגורמים הקיצוניים, דוגמת אנשי 'הפלג', אך השליכה על כלל הציבור החרדי והובילה גם לסגר על בני ברק והשכונות החרדיות בירושלים וגם לשיח שנאה נרחב על החרדים בתקשורת וברשתות החברתיות.

בכתבתו של אריק וייס ב'מהדורת השבת', שהתלווה בחודשי המשבר לסמנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, הובא תיעוד מדיון שנערך עם ראש הממשלה נתניהו ובכירים נוספים באמצעות ה'זום', בו הוא מתייחס לצורך בסגר בעקבות אי-שמירת הזהירות מפני הנגיף.

במהלך הדיון אמר תחילה ד"ר יקיר קאופמן ממשרד הבריאות את הדברים הבאים: "מדובר בשכונות הכי צפופות שיש בארץ, כאשר התחלואה היא הכי גבוהה. אם אנחנו לא פותרים את הענין הזה, אנחנו יוצרים 'ספינת קורונה' ישראלית".

בהמשך, וכששר הבריאות ליצמן אינו נוכח, התבטא ראש הממשלה בצורה חריגה, ככל הנראה בעקבות הלוויתו ההמונית של הגר"צ שינקר זצ"ל, מרבני 'הפלג'.

"זה מטורף לגמרי", אמר נתניהו. "הפעילות הלא מבוקרת, המטורפת הזאת - שאגב יש גם בציבור החילוני כמה סממנים כאלה, כפי שראיתם - אני מדבר על התנהגות של כתות, נקרא לזה כך. זאת בדיחה", הוא הוסיף בחיוך, "אני לא רוצה... שיש משהו גדול יותר וחשוב יותר לשמור עליו, ששווה את ההקרבה שנעשית שם".

ראש הממשלה המשיך: "'מקריבים את עצמנו'... אם בן אדם מקריב את עצמו זה דבר אחד, אבל אדם לא מקריב רק את עצמו. הוא מקריב את כל הסובבים אותו, ואיך אומרים? נפשות רבות בישראל, אוקיי?".

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה לחשיפה: "בדיון המדובר, התייחס ראש הממשלה רק לפלג הירושלמי שלא נשמע להנחיות, ולא לציבור החרדי בכללותו".

צפו בדבריו החריגים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר