עורר סערה

הנגבי: "זה שטויות שאין לאנשים מה לאכול"

השר צחי הנגבי מהליכוד עורר סערה גדולה, כאשר התבטא ש"השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול - זה חארטה". גם יו"ר מפלגתו וראש הממשלה התנער ממנו, והוא נאלץ להתנצל (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנגבי (צילום: Hillel Maeir/Flash90)

סערה גדולה במערכת הפוליטית פרצה בסוף השבוע האחרון, בעקבות התבטאות שנויה במחלוקת של השר צחי הנגבי, ממנה השתמע זלזול במצוקתם הכלכלית של מאות אלפי ישראלים בעקבות משבר הקורונה.

בראיון לתכנית בערוץ 12 אמר הנגבי: "השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול - זה חארטה". הדברים יצאו הד ציבורי ותקשורתי רב, כאשר מכל קצוות הקשת הפוליטית נשמעה התנערות מתוכנם, בעיקר כמובן מכיוון האופוזיציה.

בעקבות כך פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה מיוחדת, בה נכתב כי הוא "מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית".

"כמו בכל העולם", הסביר רה"מ, "הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית, וראש הממשלה עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה - לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".

נתניהו על תכנית הסיוע הכלכלית שמגבש (צילום: מתוך פייסבוק)

לאחר מכן חזר בו הנגבי, וכתב: "אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ראיון אתמול. רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח".

"לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא היתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים".

הנגבי הדגיש: "הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים. בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר