מסירות נפש

מיכאל קפץ לאגם, הציל אישה וילדים מ'הפזורה' וטבע למוות

אסון בערב שבת, באגם זיקים שבחוף אשקלון: גבר בן 45 המתגורר באשדוד, זינק למים והצליח למשות אישה ושלושה ילדים, מהפזורה הבדואית - אך טבע בעצמו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הצוללנים משו את הגופה (צילום: דוברות כב"ה דרום)

מיכאל בן זיקרי (45) טבע למוות שעות ספורות לפני כניסת השבת, בעת שהציל ארבעה מתושבי הפזורה הבדואית, אישה טשלושת אחייניה, שנסחפו באגם זיקים שבמועצה אזורית חוף אשקלון.

מישאל נחום, סגן ראש סניף איחוד הצלה באשקלון, דיווח מהזירה: "כשהגענו למקום, נתקלנו בארבעה כשהם במצב קל, לאחר שנמשו מהמים על ידי הטובע. למרבה הצער, נקבע מותו של הטובע, שנמשה מהמים על ידי צוללנים של משטרת ישראל".

אנשי מד"א, הפראמדיק איתן לסרי, חובש רפואת החירום בן טטרו והחובש הבכיר צפריר יוסף, תיארו את השתלשלות האירוע הקשה: "כשהגענו לחניון של חוף זיקים, הוציאו אלינו באמצעות רכב שטח את הטובעים, שחולצו מהאגם על ידי אזרחים, כשהם בהכרה וסובלים מקושי קל בנשימה ותשישות. הכנסנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינינו אותם במצב קל לבית החולים, תוך כדי טיפול רפואי שכלל מתן חמצן".

"תוך כדי הטיפול הרפואי בארבעת הטובעים שחולצו מהמים במצב קל, אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר, ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום, ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם. לצערנו, הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה, ולאחר שחולץ אלינו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

מיכאל ז"ל (צילום משפחתי)

במשטרת ישראל הוסיפו ועדכנו: "התקבל דיווח אודות חשש לנעדר במים של אגם בסמוך לזיקים. דווח כי לאחר שחולצו מהמים מספר אזרחים, עדיין קיים חשש לנעדר נוסף במים. בעקבות הדיווח, הוקפצו למקום כוחות גדולים של שוטרי תחנת שדרות ביחד עם מתנדבי יחידת הצוללנים של המשטרה וכוחות הצלה של כב"ה, שערכו חיפושים באגם אחר האדם הנעדר".

"לאחר מכן אותרה גופת הגבר, וההודעה המרה נמסרה למשפחתו; אנחנו משתתפים בצערה".

בכבאות והצלה לישראל סיכמו: "בעקבות החשש לנעדר במים של אגם ניצנים בסמוך לזיקים, ולאחר שחולצו מהמים מספר אזרחים, התעורר חשש לנעדר נוסף במים. למקום הוזנקו צוותי חילוץ מכבאות והצלה אשקלון יחד עם יחידת להבה הארצית, וצוות היל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) של תחנת אשקלון החל בסריקות במים על ידי סירה, וחבירה לכוחות הצלה במקום".

"בשלב זה בוצעה הערכת מצב יחד עם משטרת ישראל, במקביל להמשך חיפוש על ידי אמצעים שונים. יש לציין, שמדובר במים עכורים ובזרימה של האגם, דבר שהקשה על החיפושים במים. למקום הוזנקה גם יחידת היל"מ של תחנת באר שבע לסיוע, ובתום הסריקות הנעדר נמצא על ידי צוללנים של המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר