פרסום ראשון

השוטר שנחקר בפרשת יענקי רוזנברג - מערער

אחרי שתיק החקירה נגדו בחשד להתעללות בנער המיוחד יענקי רוזנברג - אירוע שהסעיר את הציבור החרדי - נסגר במח"ש, השוטר מערער בדרישה לקבוע כי איננו אשם (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האירוע הקשה שהסעיר את הציבור החרדי (ארכיון. בהתאם לסעיף 27 א)

פרסום ראשון: שוטר שהיה מעורב במעצרו מעורר הסערה של הנער המיוחד יענקי רוזנברג בירושלים לפני יותר משנה, ואף נחקר על כך במח"ש, הגיש בימים האחרונים ערר על עילת סגירת התיק נגדו.

מתברר, כך נודע ל'כיכר השבת', כי לטענת השוטר שתועד במקרה האלים, תיק החקירה נסגר בעילה של 'חוסר ראיות' בעוד יש לסגור אותו בשל 'העדר אשמה'.

כזכור, בתלונה שהגיש יענקי למח"ש באמצעות עורכי דינו, נגד השוטרים - בהם השוטר שכעת מערער - הוא סיפר כיצד הם היכו אותו באכזריות ולא פסקו ממעשיהם למרות שדימם.

גם הקריאות כי הוא מהמוסד לבעלי צרכים מיוחדים 'שיח סוד' לא גרמו לשוטרים להפסיק את מעצרו, למרבה הזעזוע של עשרות המתקהלים סביבם בשכונת גאולה הירושלמית.

התנהגות מקוממת זאת לא מנעה מאנשי המחלקה לחקירות שוטרים לסגור את תיק החקירה, בסיום בדיקת הפרשה שגרמה אז לסערה ציבורית עזה.

הוריו של יענקי: "נקרעים מבפנים" (צילום: מתוך מהדורת 'כאן 11')

כעת, כאמור, בערר שהשוטר הגיש השבוע הוא טוען: "אין מחלוקת כי לא הייתי שותף לשלב הראשון באירוע, בו המתלונן נפצע. אין אף ראיה או גרסה שגורסת כך. לעומת זאת, מכלול הראיות מעלות, כי המועד בו נפצע המתלונן הוא בעת הפלתו לרצפה. לאור זאת, אין שום סיבה להכתים את שמי. הצטרפתי לאירוע במהלכו, ולא ביצעתי כל פעולה שגויה או אסורה".

"בעת המעצר לא היה לי דרך לדעת, וגם לא ידעתי, שמדובר בצעיר קטין בעל צרכים מיוחדים", מוסיף השוטר: "לא רק שלא ידעתי, אלא כל השוטרים שהיו מעורבים במעצר לא ידעו שמדובר בקטין בעל צרכים מיוחדים".

את הפגיעה בו בשל העובדה כי סגירת התיק נעשתה רק בשל חוסר בראיות, הוא מחלק ל"שני מישורים: ראשית, פגיעה בי ככל אדם, בשמי הטוב, כאשר יכולות להיות לכך עלי משמעויות ניכרות - משפחתיות, חברתיות, ציבוריות ותעסוקתיות. ושנית, פגיעה קונקרטית וספציפית בי, לאור עיסוקו במערכת אכיפת החוק: משמעות יתרה לרישום זה נודעת לבעלי תפקידים מסוימים, בעיקר במגזר הציבורי, כגון אנשי מערכת אכיפת החוק".

"בשורה התחתונה", מסכם השוטר: "אני ללא כל עבר פלילי שהוא, למעט המקרה דנן". כעת הוא ממתין לתגובה של המחלקה לחקירות שוטרים לפנייתו זו.

מעורך הדין שמואל הורביץ, ממשרדו של עו"ד נדב גדליהו שמייצג את השוטר בערר, נמסר לכיכר השבת: "הלב עם המתלונן, שככל הנראה נפצע בעת הפלתו לרצפה, כפי שעולה מצפייה בסרטוני האירוע. אך אין חולק כי השוטר שאנחנו מייצגים בערר זה הצטרף לאירוע רק לאחר מכן - לצורך סיוע באיזוק - כשהוא לא יודע מה היה הסיפור עד כה, מי זה הבחור שמתנגד למעצרו על הרצפה וכאשר כל המפקדים מסביבו".

"בנסיבות אלו, עם כל הרגישות שבדבר, אין מקום להכתים את שמו של שוטר בשירות חובה עם רישום פלילי, רק בגלל הזעקה הציבורית והרצון לתלות אשמים בכיכר העיר", מנמק העו"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר