"בגלל ההסתה האנטי-חרדית"

נערה חרדית 'מיוחדת' הושפלה מול כולם בנסיעה באוטובוס

עדי ראיה מאירוע מזעזע בעת נסיעה באוטובוס: "פקחים ראו צעירה בעלת חזות חרדית, והתנכלו אליה בגלל זה בתירוץ של רב-קו, למרות שהיה ברור שהיא מ'חינוך מיוחד'. החברה: "יוסקו מסקנות" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

תוצאות ההסתה נגד הציבור החרדי? כך לפחות בטוחים הנוסעים בסוף השבוע באוטובוס שעשה את דרכו בתוך ירושלים, שצפו חסרי אונים במחזה מקומם שנגלה לנגד עיניהם.

המקרה, שפרטיו הגיעו ל'כיכר השבת', התרחש כאשר נערה חרדית ב'תלבושת סמינר' עלתה בצהרי יום חמישי האחרון לקו 52 של חברת אגד, ואז הושפלה מול כולם רק בגלל שכחה לתקף את כרטיס הרב-קו שברשותה.

דניאל, שהיה באוטובוס באוטובוס באותה עת והיה עד למקרה, מתאר: "עליתי ביום חמישי לנסיעה הזו ברחוב הרב סורוצקין, לכיוון הר נוף, בשעה 13:40 בערך, ובספסל סמוך אלי ישבה נערה - שגם ממבט ראשון אפשר להבין כי היא בעלת צרכים מיוחדים".

"לפתע נתקלתי במחזה מבעית ומצמרר", ממשיך עד הראייה: "פקחים החליטו לבדוק לה את כרטיס הרב-קו, שאכן לא 'תוקף', וברגע שראו את זה החלו - כמו זאבים במהלך ציד - להתביית על המקרה ולא לשחרר, תוך שהם משפילים אותה מול עיניהם של כל נוסעי האוטובוס".

נסיעת תלמידות סמנר באוטובוס ירושלמי. ארכיון (באדיבות המצלם)

נוסעת נוספת מספרת: "מדובר בנערה המתגוררת ב'הר נוף'; אני לא מכירה אותה, אבל ראיתי שירדה בתחנת האוטובוס הסמוכה לביתה בשכונה זו".

"אני מבקשת - לא בשבילי", היא מדגישה, "להעלות את המודעות ליחס הראוי לאנשים, ובפרט צעירים, מ'החינוך המיוחד', בכל מה שקשור לאכיפה. זה היה מקרה מזעזע, ואין לנו ספק כי זה חלק מתוצאות אווירת ההסתה השוררת בתקופה זו של הקורונה כלפי הציבור החרדי; הפקחים מצאו צעירה בעלת חזות חרדית, והתנכלו אליה בגלל זה, בתירוץ של רב-קו, למרות שסימני מוגבלותה היו ברורים".

מטעם חברת אגד, נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה לטענות החמורות: "ככלל, כל נוסע העולה לאוטובוס חייב לתקף את הרב קו שבידו. חובת התיקוף חלה על כל הנוסעים, ללא יוצא מן הכלל. במתן דו"ח אין משום השפלה".

"נסיבות המקרה ייבדקו על ידי אגד, ויוסקו המסקנות המתבקשות", מבטיחה חברת ההיסעים הוותיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר