6 כללים לניקוי וסידור המטבח שישאר מבריק לנצח

למרות המאמצים הרבים שאתם משקיעים בסידור וניקוי הבית, אזור אחד בו זקוק לניקוי עמוק - המטבח. אם אתם מתקשים להשתלט על העומס בו, כדאי שתשקלו לטפל בו בעזרת 6 צעדים (נקיון וארגון)

(צילום: שאטרסטוק)

בימים אלו אנו שוהים בבית יותר מתמיד וכשהוא לא מסודר, זה לא נעים. ולעתים קרובות למדי, הבלגן ממשיך להיערם חרף נסיונות חוזרים ונשנים להיפטר ממנו. למרות כוונותיכם הטובות ביותר והמחויבות הגבוהה שלכם לרכוש רק את חומרי הניקוי הטובים ביותר, אזור אחד בשטח המגורים המסודר שלכם כנראה זקוק לניקוי עמוק ורציני - המטבח שלכם.

הודות להכנת ארוחות קבועה וצבירת פירורים יומית, זה החדר היחיד בבית שלא יזיק לו ניקיון פסח שני. מטבח מאורגן מאפשר לכם לבשל ביעילות רבה יותר ולנקות במהירות, כך שלעולם לא תאבדו חמש דקות בחיפוש אחר כף הגלידה, קרש החיתוך או הפותחן ההוא. אם אתם מתקשים להשתלט על העומס במטבח שלכם, כדאי שתשקלו לטפל בו בעזרת ששת הטריקים הבאים:

1. רשמו מלאי

הוציאו הכל מהארונות (כן, כל דבר בודד) והניחו על שולחן המטבח שלכם או בזהירות על הרצפה. מיינו פריטים לקבוצות וארגנו אותם על סמך התדירות שבה אתם משתמשים בהם. והיו כנים עם עצמכם: אינכם מקבלים נקודות בונוס על העמדת פנים שאתם משתמשים במסחטת מיצים ידנית כל יום, אם אתם רוכשים בקביעות מיץ תפוזים קנוי.

2. תרמו או זרקו

התייחסו לכל פריט. אם יש לכם שלוש מחבתות זהות, תרמו אחת. השליכו כל דבר שנשבר ואי אפשר לתקנו או חסרים בו חלקי מפתח, כמו סיר ללא ידית, שהוא כנראה החפץ הכי חסר תועלת על פני האדמה.

3. שבצו חפצים במקומות הגיוניים

כשמגיע הזמן להחזיר הכל למקום, בחרו מה צריך ללכת לאן. שמרו בהישג יד על כלי בישול ומכשירים בהם אתם משתמשים לעתים קרובות. שימו דברים שאתם משתמשים בהם רק מדי פעם, כמו תבניות מאפינס ונייר אפייה, בארון פחות נגיש. העבירו פריטים שבהם אתם משתמשים פעם בשנה, כמו סיר בישול איטי, אל מחוץ למטבח לגמרי - כלומר, אם יש לכם שטח אחסון במקום אחר.

4. ארגנו פריטים לפי סוג

קבצו סירים ומחבתות לפי סוג והניחו אותם אחד בתוך השני, מהקטן ביותר לגדול, כמו בבושקה. אם יש לכם מקום, עדיף להחזיק את מכסי הסירים עליהם; אם לא, סדרו את המכסים מהקטן ביותר לגדול ושמרו על בני זוגם בקרבת מקום.

5. סדרו סכו"ם בצורה יעילה

השתמשו בחוצצים ומגשי כלים (גדולים דיים בכדי להכיל חלקים גדולים מאד), כדי לשמור על אביזרי המטבח שלכם.

6. סדרו מחדש את המקרר

תאמינו או לא, זה משנה איפה שמים דברים. מזונות מתכלים צריכים להיות בתחתית ובגב, לא על הדלת. המדף התחתון, שהוא הקר ביותר, הוא הטוב ביותר למוצרי חלב. פירות וירקות נשארים רעננים יותר במגירה התחתונה. השתמשו במדפים שבדלת לאחסון מזון ובקבוקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר