כבסהו וחדשהו

לא רק של תינוקות: יש לכבס בגדים לפני השימוש הראשון

האם אתם באמת אמורים להתאפק ולדחות את הופעת הבכורה של החולצה המחמיאה שקניתם אתמול, עד שתכבסו אותה? התשובה היא: כן! והנה מה שיש לרופאת עור להגיד על זה (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כולנו שמענו שכדאי לכבס בגדים חדשים לפני שלובשים אותם, אבל האם אתם באמת אמורים להתאפק ולדחות את הופעת הבכורה של החולצה המחמיאה הזו שקניתם אתמול, או שזה סתם עוד מיתוס או סיפור סבתא שניתן להתעלם ממנו בביטחון מלא? למרבה הצער, התשובה (לשאלה השניה) היא לא. עם זאת, אל תתייחסו לכתבות ברשת יותר מדי ברצינות, אלא רק לדעת המומחים, דהיינו: רופאת העור המוסמכת, ד"ר ליב קרימר, ששוחחנו איתה וקיבלנו את חוות דעתה המקצועית והמלאה בעניין. המשיכו לקרוא וגם אתם תבינו מדוע כיבוס פריטים דנדשים הוא כלל שלא כדאי לזלזל בו.

אז למה כדאי לכבס פריטי לבוש חדשים?

כי מסתבר שהמוצרים שזה עתה רכשתם עשויים להיות מזוהמים ולהכיל חומרים שאתם לא רוצים שיבואו במגע עם העור שלכם. למרבה המזל, המזיקים הללו לא יכולים לשרוד מחזור של כביסה, אז הפתרון לבעיה הוא פשוט לשטוף היטב את החצאיות, המכנסיים, החולצות וכדומה לפני שאתם עוטים אותם על עצמכם.

בואו נהיה ספציפיים: באילו מזיקים מדובר?

1. כימיקלים

כאמור, מחלצות חדשות עלולות לפגוע בעור שלכם אם לא כובסו. לפי ד"ר קרימר, הסיבה לכך היא ש"בדים לא מכובסים יכולים לפזר צבעים ופורמלדהיד (גז מסוכן בעל ריח חריף), שהם קשים ביותר לעור ועלולים לגרום לאטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור)".

2. חיידקים וחרקים

עכשיו, כשהתחלתם להתגרד, הרשו לנו להלחיץ אתכם קצת יותר (סליחה). גם ה-NHS (שירות הבריאות הלאומי) וגם ה-CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן) מאשרים שבגדים לא מכובסים - כלומר, הבגד שזה עתה בדיוק הורדתם מהמדף, עברו בין המוני זוגות ידיים ונלקחו לחדרי מדידה על ידי אינספור אנשים לפניכם - יכולים להעביר וירוסים החל מקורונה ועד לנורו-וירוס (הגורם הנפוץ ביותר לנגיפי דלקת הקיבה והמעיים), כמו גם חיידקים ואפילו טפילים (במערכת הנשימה), כינים והקרדיות האחראיות לזיהומי גרדת.

שורה תחתונה: אל תתעצלו והעיקר, תשתמשו בבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר