לא מה שאתם חושבים: זה המקום הכי מלוכלך באמבטיה

מחקר משנת 2021 מצא כי וילונות המקלחת מכילים הרבה יותר חיידקים מכל משטח אחר בחדר האמבטיה, כולל מושב האסלה! אז הנה הדרך לנקות אותם בעשר דקות עבודה (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

וילון המקלחת הוא דבר שלא מקדישים לו הרבה מחשבה, עד שקשה להתעלם מקיומו עם עשרות כתמי המים העקשניים ושאריות הסבון שמכסים אותו, או גרוע מכך, ה"לכלוך הוורוד" הזה (זן של חיידקים נראים שלרוב לא מזיק, אך גם לא נעים) שמעכיר (ומכער) אותו. ובשלב הזה, אתם בוודאי תוהים האם בכלל כדאי לכם לטרוח לשפשף אותו - או פשוט לזרוק לפח ולרכוש אחד חדש.

צילום: House Method on Unsplash

מחקר משנת 2021 מצא כי וילונות המקלחת טומנים בחובם הרבה יותר בקטריות מכל משטח אחר בחדר האמבטיה, כולל, שימו לב! מושב האסלה, האריחים, המרצפות וידיות הברזים. ולא זאת בלבד - אלא שהווילונות הללו מכילים בערך פי 60 חיידקים יותר ממושב האסלה, כאשר כ-93% מהם עלולים ממש להזיק לאנשים.

אז באיזו תדירות עלינו לנקות את וילון האמבטיה שלנו?

באופן אידיאלי, כדאי לקרצף אותו פעם בחודש, או לפחות כל שלושה חודשים.

אוקיי, מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת?

פשוט מאד: התיזו עליו חומר ניקוי ייעודי שגם מחטא (היי, אקונומיקה), נגבו עם מטלית מיקרופייבר לחה ואז שטפו היטב במים. לאחר מכן אפשרו לו להתייבש באוויר הפתוח.

מתי עלינו להיפטר ממנו ולהצטייד בווילון דנדש?

"מומלץ שמשפחה ממוצעת תחליף את וילון האמבטיה שלה כל שישה חודשים, אם היא משתמשת במקלחת פעם אחת עד פעמיים ביום ויש בה אוורור מסוים (כגון השארת דלת החדר פתוחה)", ממליצה מייגן מרפי, מייסדת שותפה של "אאוטליינס", חברת ציוד לבית המתמחה בווילונות למקלחת. אם אתם גרים באזור עם מים בעייתיים (דהיינו: ארץ ישראל), משתמשים במקלחת יותר מפעמיים ביום ואין לכם אוורור מספק בחדר האמבטיה שלכם, אולי כדאי שתחליפו אותו כל שלושה חודשים. (מנגד, חדרי אמבטיה עם מים איכותיים, אוורור נאות ושימוש מינימלי יכולים להתפנק בווילון חדש כל תשעה חודשים, היא אומרת.

חשוב לציין שיש וילונות שניתנים לכביסה במכונה (כדאי שתבדקו זאת בחנות אותה קניתם את שלכם). עכשיו, החלק הקשה פה בסיפור יהיה בעצם לזכור לעשות זאת ולא להתעצל לפרק ולהרכיב אותו מחדש, למרות שאחרי הנתונים שהבאנו לכם לעיל, זה אולי יהיה קל יותר, בטח עכשיו, בערב פסח. (ואם לא, אין בושה להשתמש בתזכורת ממריצה בטלפון).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר