צפו

הבטיחו ב'זום' להגיע לדין תורה - ולא קיימו

בשיחה עם וועידת רבני אירופה התחייבו בוועד להצלת בתי העלמין באירופה להתייצב לדין בבית דין, אך לא קיימו את ההבטחה, מה שהוביל לגילוי הדעת החריף של הרבנים (עולם)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: מסך)

הרקע לגילוי הדעת החריף של וועידת רבני אירופה נחשף: ל'כיכר השבת' הגיעו תיעודים מתוך שיחת 'זום', בו התחייבו בועד להצלת בתי העלמין באירופה להגיע לדין תורה.

מטעם הועד, השתתף המנכ"ל הרב אברהם חיים גינסבערג, שהצהיר בפה מלא: "אנחנו נשמח לדין תורה. אם נקבל הזמנה, נתייצב ונדון בדין תורה".

בפועל, כאשר קיבלו הזמנה לדין תורה בבית הדין בבני ברק, לא התייצבו - מה שהוביל למכתב החריף של רבני וועידת אירופה נגד הוועד.

"'והיות שלמרות פניותינו החוזרות ונשנות אל "הועד להצלת בתי העלמין באירופה, שיגיעו להסביר את עמדתם בפני בית הדין או כל גוף אחר שמקובל על כל הצדדים, פניות אלו לא נענו כל עיקר ועיקר, והם מסרבים בתוקף להציג את עמדתם בפומבי על המשך תמיכתם בהסכם הנ"ל".

לכן כותבים הרבנים, "הרינו מודיעים בזאת, כי כל עוד שהם לא צייתי דינא ואינם מוכנים להסביר עמדתם לפני ת"ח אחרים, ולקבל דעת רוב הפוסקים המומחים על כל ההסכם והמסתעף ממנו, אין להם כל רשות להמשיך ולפעול מול ממשלת ליטא, בשום אופן וצורה בכל הנוגע לבית הקברות הזה, ואנו אף נודיע את עמדתנו זו בשער בת רבים אל מול כל הגורמים הרלוונטיים בליטא'. את גילוי הדעת חותמים הרבנים בתקוה 'והאמת והשלום אהבו'.

יצוין כי מנגד, בוועד טוענים כי אין כל טעם לדיון בבית דין, לפני שלא יגיעו נציגים מטעמם למקום, לראות את השטח ולהבין מדוע נתנו אישור לממשלת ליטא לבנות במקום.

אברהם חיים גינסבערג, מנכ"ל הועד כתב במכתב שתוכנו הגיע ל'כיכר השבת' כי "הובהר באופן הכי ברור שאפשר שכדי להגיע אל האמת פשוט זה בלתי אפשרי מציאותית מבלי שמשלחת מטעם הוועידה יראו במו עיניהם את השטח וללמוד מקרוב את האיזור בכדי לדעת במה מדובר כי כך כתוב בהלכה אין לדיין אלא מה שעיניו רואות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר