5 דרכים שיעזרו לכם לישון טוב יותר כשהאף סתום

רבים מאיתנו סובלים בימים אלו מהצטננות ואף סתום. במשך היום זו התמודדות מאתגרת, אך כשמגיע הלילה היא גדלה אפילו יותר. הנה כמה עצות שיסייעו לכם לפתוח את מעברי האוויר ולישון טוב יותר (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחודשי החורף הנוכחיים, רבים מאיתנו סובלים מהצטננות ומאף סתום. במהלך היום זו התמודדות מאתגרת ולא נעימה, אך כשמגיע הלילה היא גדלה אפילו יותר. אף סתום יכול להקשות על השינה ולגרום לכם לקום בבוקר ולהרגיש חולים וחלשים אפילו יותר. כדי לסייע לכם, נטלי ארמסטרונג, מומחית שינה, נותנת כמה עצות איך לנמנם טוב יותר כשסובלים מנחיריים אטומים:

מקלחת

מקלחת חמה היא דרך נהדרת להקל על גודש באף - האדים עוזרים לדלל את הריר באף ולהפחית דלקתיות. אמנם יתכן שהיא לא תפתח את האף החסום שלכם לחלוטין, אך היא יכולה להקל על הסימפטומים לפרק זמן משמעותי ולאפשר לכם ליפול לתרדמה עמוקה.

לחלופין, אתם יכולים להשיג את אותה השפעה על ידי שאיפת אדים מסיר מים חמים, אשר ניתן גם לחזור עליה בקלות לאורך היום, כדי לסייע במניעת התסמינים.

מים

אספקת נוזלים שוטפת היא הכרחית כשנלחמים באף סתום, לכן הקפידו לשתות הרבה לאורך היום. מים עוזרים לדלל את הריר, להוריד את הלחץ המצוי בסינוסים שלכם ולהפחית דלקת וגירוי, כמו גם כאבי ראש - מה שיקל על השינה במהלך הלילה.

קומפרס חם

הנחת קומפרס חם על מצחכם יכולה להקל על האף האטום שלכם, מכיוון שהיא יכולה להפחית את הדלקת והגודש שיש בסינוסים, על ידי שיפור זרימת הדם. איך מכינים קומפרס בבית? פשוט מספיגים מגבת מקופלת במים חמים.

מזון חריף

אם אתה חובבים של הז'אנר, אכילת מזון חריף היא דרך טובה באופן מפתיע להילחם באף החסום שלכם טרם השינה. למרות שיתכן שזו לא התרופה המובנת מאליה, צריכת דברי מאכל חריפים היא דרך טבעית לגרום לזרימת הריר. הסיבה לכך היא שקפסאיצין מורכב, המעניק לפלפלי צ'ילי את החום שלהם, מרחיב את מעברי האף ומפחית מקרים של דלקת וכאבי סינוסים. בנוסף, הוא גם מייצר ריר, שיכול להותיר אתכם עם נזלת, אך ללא לחץ שנגרם מחסימה או גודש.

כרית נוספת

שימוש בכרית או שתיים נוספות יעודד את הריר לזרום מהאף ולהוריד קצת לחץ מהראש שלכם ויסייע לכם להירדם מהר יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר