קפאין מעייף אותי, אז ביקשתי מרופאה שתסביר לי למה

נכון. קפאין, בהגדרתו, הוא לא חומר שמעייף, להפך. אבל בכנות, לפעמים חליטה קרה באמצע היום גורמת לי רק לרצות לשנו"ץ. אז יצאתי לבדוק: האם קפאין באמת מתיש או שאני הוזה? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אנחנו יודעים, קפאין ממריץ. בהגדרתו, הוא לא חומר שמעייף בני אדם, אלא להפך. אבל בכנות, לפעמים חליטה קרה באמצע היום בעצם גורמת לנו לרצות להיכנס למיטה ולנמנם, יותר מכל דבר אחר. אז היינו חייבים לבדוק את הנושא: האם קפאין באמת מתיש או שאנחנו הוזים (אולי בגלל אותה תשישות)?

וכדי לענות על השאלה שלינו הסתמכנו על כמה נשות מקצוע.

"ההשפעה הידועה ביותר שיש לקפאין על המוח היא ערנות, אבל היא לא היחידה", אומרת ד"ר ונסה ריסטו ומישל וורלי, אחות מוסמכת, מסכימה איתה. אז, האם קפאין יכול לגרום לאנשים לחולשה? בואו נבדוק.

הנה 4 סיבות לכך שקפאין עשוי לעייף אתכם:

1. אתם שותים יותר מדי ממנו

כמה כוסות קפה, פחיות רד בול או סירי תה אתם צורכים ביום? יותר משלושה? זה עשוי להסביר מדוע אתם מותשים; זה הרבה קפאין. אומרת ריסטו: "אם אתם שותים יותר משלוש כוסות או יותר של קפאין ביום, זה יכול לגרום לכם ללכת יותר לשירותים ולהתייבשות - שעלולה לגרום לכם להרגיש סחרחורת וישנוניות".

2. הסוכר שאתם מוסיפים הוא האשם

יש שני סוגים של אנשים בעולם הזה: אנשים ששמים קצת סוכר בקפה שלהם ואנשים ששמים קצת קפה בסוכר שלהם. אם אתם שייכים לקבוצה השניה, יתכן שאתם מרגישים מותשים לאחר שתיית קפה הבוקר שלכם בגלל מה שאתם מוהלים בו. "מעמיסים את הקפה שלכם בסוכר ובממתיקים? כשהוא יגמר, אתם יכולים לחוות נפילת סוכר ושוב להרגיש די עייפים ואיטיים", מזכירה לנו ריסטו. זה חל גם על סוגי חלב מתוקים ומשקאות אנרגיה עם רשימות ארוכות של מרכיבים אחרים.

3. פיתחתם סבילות לקפאין

לוגמים הרבה קפה באופן קבוע? רוב הסיכויים שפיתחתם סבילות קלה להשפעות של קפאין, מסבירה וורלי. אז זריקת האנרגיה שפעם הייתם מקבלים אחרי האספרסו הראשון שלכם לא עובדת באותה מידה כעת, כשאתם מתפנקים בשתי מנות כאלו ביום. "גמילה מקפאין וצריכתו מחדש בהמשך עשויה לעזור", אומרת וורלי.

4. אתם שותים את זה בזמן לא טוב ביום

האם אתם מתענגים על כוס קפה, דבר ראשון בבוקר, כשהבטן שלכם ריקה? לדברי ד"ר קרלין רוזנבלום, זה יכול להגביר את הקורטיזול - שכמותו גבוהה בדמכם בשעות אלו, בכל מקרה - מה שיכול להשפיע על האופן שבו הגוף שלכם מווסת אנרגיה וערנות. במילים אחרות: זה יכול לחרב את מחזור השינה שלכם ולגרום לכם להרגיש עצבניים, בשעות שבהן אתם צריכים להיות פרודוקטיביים במקסימום. במקום זאת, נסו לחכות לכוס הראשונה עד לאחר ארוחת הבוקר, איפשהו בין 9:30 בבוקר לצהריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר