בניגוד ל'הנחיות הסגר'

הוראת מרן שר התורה; "יתד" מתעלם; חיידרים רבים נפתחו

בעוד "יתד נאמן" לא הזכיר את הוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי - לפתוח את תלמודי התורה בריכוזים החרדיים - בניגוד להנחיות הסגר, הבוקר, נראו אלפי תלמידים צועדים לתלמודי תורה. תיעוד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ילדים בירושלים, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

התקנות החדשות המקלות עם הסגר נכנסו לתוקף, וילדי הגנים מגיל 0 עד 6 הורשו לחזור הבוקר (ראשון) ללימודים בכל הארץ, כולל בערים האדומות. אלא שהוראת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, לפיה יש לפתוח את תלמודי התורה לכל הגילאים, בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, עוררה סערה אך מיושמת בפועל בשטח.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי עשרות תלמודי תורה בערים האדומות ובריכוזים החרדיים העומדים תחת נשיאותו של מרן שר התורה פתחו הבוקר (ראשון) את הלימודים, כרגיל.

ברשת פורסמו תיעודים מפתיחת תלמודי התורה בירושלים, בית שמש, ביתר, חיפה, מודיעין עילית ובני ברק. מדובר בעשרות תלמודי תורה שפתחו כרגיל, תחת סיכון לקבלת קנסות וסגירת הת"ת על ידי הרשויות.

תלמודי תורה של החינוך העצמאי נאלצו הבוקר להישאר סגורים למרות כפיפותם למרן שר התורה, זאת בשל היותם חלק ממשרד החינוך.

בנוסף, מרבית תלמודי התורה מהחסידויות השונות פתחו הבוקר את הלימודים כרגיל, כפי שנהגו כבר בשבוע שעבר.

לעומת זאת תלמודי התורה של ש"ס הכפופים למועצת חכמי התורה לא פתחו את הלימודים, לאחר הוראת נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן לא לפתוח בשלב זה את הלימודים.

בנתיים, קוראי 'יתד נאמן' שפשפו הבוקר את עיניהם כאשר חיפשו את הוראתו של מנהיג הציבור הליטאי שלא הוזכרה כלל בעיתון, ביטאון 'דגל התורה', שמביא מדי יום את פסקיו, מכתביו והתבטאויותיו של מרן שר התורה.

אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי אמנם ידוע מערכת היחסים המתוחים בין ביתו של מרן שר התורה ל'יתד נאמן', אך הפעם לא מדובר במתיחות נוספת.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי באופן מכוון לא נעשתה פניה מבית מרן הגר"ח קנייבסקי למערכת העיתון לפרסם את הוראתו, לאחר שזו כבר הועברה מפה לאוזן, ובאופן ישיר למנהלי תלמודי תורה שביקשו לשאול את דעתו של מרן הגר"ח.

גורם חרדי הסביר זאת כי "לו הייתה מפורסמת הוראה שכזו בעיתון רשמי, הרי שהיא הייתה מקימה את 'דורשי רעתם' של תלמודי התורה". לדבריו, "מי שצריך לדעת יודע, וכך, כמה שיותר תלמודי תורה ייפתחו ויישמע קול התורה בגאון לאחר ימים ארוכים של רפיון וימי בין הזמנים".

דברים דומים אמרו גורמים ב'יתד נאמן' בשיחות סגורות שציינו כי "בהוראה שנמסרה מבתי גדו"י, מאחר וכולם כבר עודכנו בפרטי על ההוראה, הרי שאזכור בעיתון היה משמש רק ככלי לניגוח השלטונות - ולא זו המטרה בפתיחת החיידרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר