חשיפת 'כיכר השבת'

החקירה בעיצומה; בלשים הגיעו לבעלזא, והחרימו מצלמות

שוטרים בלבוש אזרחי הגיעו לבנין בית המדרש המרכזי של חסידות בעלזא בי-ם, הציגו צו מבית משפט ושלפו את מצלמות האבטחה, כדי לנסות ולצפות בהן בתיעוד תפילות וטישים בניגד להנחיות (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
טיס בסוכת בעלזא. ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

בלשים של תחנת לב הבירה במשטרת מחוז ירושלים הגיעו היום (ראשון) לבנין של מרכז חסידי בעלזא בירושלים, כחלק מהחקירה הפלילית של הפרת ההנחיות במהלך החגים, שדבר קיומה נחשף ב'כיכר השבת'.

כזכור, מפלג החקירות של המשטרה החליט לזמן לחקירה תחת אזהרה בכירים במספר חסידויות בולטות, לגביהן דווח כי קיימו התקהלויות המוניות תוך הפרת הנחיות הבריאות; חקירה שתסתיים בכתבי אישום.

בשל כך, בשבוע האחרון עוברים במשטרת ישראל קהילה אחר קהילה, חסידות אחר חסידות, ובודקים באלו מהן נרשמו הפרות בוטות. השמות המוזכרים במשטרה כמי שעשויים להיות תחת החקירה הפלילית, הם בעלזא, סלונים, ברסלב, תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק.

כזכור, בעבר, לאחר אירועים גדולים במספר קהילות, דוגמת החתונה בבעלזא, הושתו קנסות על בכירי העסקנים, אך אלו שולמו עד מהרה וללא קושי, ולא יצרו את ההרתעה הדרושה.

החתונה ההמונית של נכדת האדמו"ר (צילום: כיכר השבת)

אך הפעם, לפחות לפי גורם בכיר במשטרה ששוחח עם 'כיכר השבת', המטרה היא לא להסתפק במתן קנסות, אלא לזמן את ראשי הקהילות - אלו שהעמותות רשומות על שמן - לחקירה תחת אזהרה, ולבסוף להגיש נגדם כתבי אישום בהאשמה החמורה של הפצת מגפה.

היום, כחלק מכך, הגיעו שוטרים בלבוש אזרחי לבית המדרש המרכזי של חסידות בעלזא בקריה בירושלים, הציגו צו בית משפט, נכנסו למקום ושלפו ממנו את מצלמות האבטחה, במטרה לנסות לצפות בהן בתיעוד הפרת ההנחיות על ידי התקהלות אסורה בעת הסגר, בזמני התפילות והטישים.

לאחרונה עלתה חסידות בעלזא לכותרות, כאשר דווח שכ"ק האדמו"ר נדבק בקורונה, היה במצב קשה ובחסדי שמים החלים בטיפול שהוענק לו בביתו.

ברקע עומדת כמובן העובדה, כי הרבי נוקט במדיניות מוצהרת, שונה מרבים אחרים, ביחס לנגיף, הגורסת את העדפת רוחניות הקהילה על פני ההנחיות שנקבעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר