ההתנגשות עם המדינה בשיאה

שר הבריאות: "נשלול תקציבים ממוסדות חרדים שייפתחו"

סאגת מוסדות החינוך החרדים - שרבים מהם נפתחו היום בניגוד להנחיות המדינה - ממשיכה להסעיר את ההנהגה: אחרי בקשות ראש הממשלה נתניהו, מגיע איום קשה, ממשרד הבריאות • צפו (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בתשרי תשפ"א | 18.10.20
האיום של שר הבריאות (צילום משרד הבריאות. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הבריאות יולי אדלשטיין מאיים לפני זמן קצר (ראשון), על תלמודי התורה והישיבות לצעירים, שנפתחו בניגוד להנחיות בעקבות ההוראה שיצאה מביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, ומזהיר כי רישיונם ותקציבם יישללו.

"אין אישור לפתוח שום מוסד לימודי מעבר לגיל שש", אמר השר בתדרוך שמסר, "מי שעושה את זה - צפוי לקנסות כבדים, אולי גם לשלילת רישיון ושלילת תקציבים מהמוסד".

לדברי אדלשטיין, בתום הערכת מצב שקיים במטה המשטרה, "צריך לדעת את זה, ואחר כך לא להיות מופתע ולא להתלונן שהמדינה כביכול מתעללת במוסד זה או אחר".

מהדסק החרדי בראשות אלוף (מיל׳) רוני נומה נמסר, כי "לבקשת ראשי הרשויות ובתיאום מלא עמם הותרה פתיחת גני ילדים לגילאי 0-6 לבקשתם של ראשי הרשויות. יחד עם זאת, על אף הירידה ברמת התחלואה, חשוב להבהיר באופן חד משמעי כי חל איסור מוחלט לפתוח תלמודי-תורה או כל מוסד חינוכי המיועד לילדים שמעל גיל 6, שלא בתנאי פנימייה, בהתאם למתווה שנקבע בתקנות".

"מוסדות ועמותות שיפרו את הנחיות ויפעלו בניגוד לחוק מסתכנים בהליך מנהלי או פלילי וכן בשלילת רישיון וביטול תקציבים במקרים המתאימים", איימו בדסק החרדי.

גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, התייחס לפתיחה של מוסדות חינוך חרדים ודיווח: "נרשמו היום עשרות דו"חות בסך של עשרות אלפי שקלים. זה לא דבר של זבנג וגמרנו".

כזכור, מוקדם יותר היום פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו, לציבור החרדי ולמנהיגיו, וביקש פעם נוספת כי יקפידו לשמור על הוראות משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה.

כעת, כאמור, הופכות הבקשות לאיום גדול, על עצם קיומם הכלכלי והחוקי של מוסדות חינוך חרדיים רבים, שהפרו ומתכוונים להמשיך ולהפר את הנחיות המדינה בנושא רגיש זה.

צפו באיום של שר הבריאות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר