איך תספרי לחברה בלי ילדים שאת בהריון?

כשאישה מתקשה להיפקד, היא לא צריכה תזכורת שלנשים אחרות זה בא בקלות. מצד שני, התחושה שחברותיה מסתירות ממנה מידע, יכולה לגרום לה לחוש בודדה. אז איך מבשרים לה את החדשות? (הריון ולידה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זו סיטואציה מבלבלת, מביכה ולא נעימה: בשעה טובה ומוצלחת נתבשרת שאת בהריון. הודו לשם. אך בשונה ממך, חברתך הטובה, זו שנשואה כבר מספר שנים טרם זכתה לחבוק תינוק משלה בזרועותיה. את מסתפקת האם לעדכן אותה שבעוד מספר חודשים תהפכי לאם בישראל או שמא לדחות את העניין עד שלא תהיה לך ברירה, כי את הסוד הזה לא תוכלי להסתיר לעד.

ג'ולי רוטנברג, בעלת הטור "נימוסים מודרניים" באתר "ריל סימפל", מסבירה כיצד עלייך לנהוג: "לאחר שהייתי משני צדי המתרס, אני יכולה לומר שזהו אחד האתגרים הקשים ביותר לכל הנוגעות בדבר. מצד אחד, כשאת מתקשה להיפקד, הדבר האחרון שאת צריכה זו תזכורת כמה זה קורה בקלות (או לפחות כך נראה) אצל נשים אחרות. מצד שני, התמודדות עם אי פוריות יכולה להיות מבודדת, את הרי חריגה בנוף - והתחושה שחברות אולי מעלימות ממך מידע במטרה להגן עלייך, יכולה להחמיר את תחושת הבדידות הזו".

"אז אל תסתירי ממנה את החדשות שלך", היא מוסיפה. "אלא הקדימי אותן באמירה: 'התלבטתי קשות איך לומר לך את זה, כי אני יודעת מה עובר עלייך..." ואז עברי ישירות לעדכון בחדשות המסעירות. קשה להעריך כיצד חברתך תגיב. יכול להיות שהיא תהיה בסדר עם זה ותשמח בשמחתך או שיהיו לה הרבה שאלות בשבילך ויתכן שהיא תתקשה להסתיר את הכא שלה. זכרי ― בכל תגובה שלא תהיה, את לא עשית שום דבר רע. אני מקווה שעם הזמן היא תוכל להצטרף אלייך באושרך, בין אם יהיה לה בייבי משלה ובין אם לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר