היסטוריה ואקטואליה

טיול לבין הזמנים: המעיין הקדוש - נחשף

לאחר שהבאנו את הפרטים כיצד דוד המלך ניצח את גוליית ואחיו, הגיע הזמן לחשוף את המעיין הקדוש - רק 10 דקות מביתר עילית, שבו חוסל אחיו של גוליית; תיעוד מיוחד (טיולים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
המעיין הקדוש (צילום: ישראל שפירא)

פרק ו': המעיין הקדוש נחשף - פה דוד המלך ואבישי בן צרויה הכניעו והרגו את ישבי בן נוב, אחיו של גוליית הפלישתי.

הגענו למקום לחפש שרידים של הנס הגדול שאירע פה לאבותינו.

06.30 בבוקר, מעיין 'עין קובי'. שקט דממה. מעט צפצופי ציפורים מפירים את הדממה. להקה של צבי ארץ ישראלי מתרחקים מהמקום בדממה, לאחר שהבחינו בבואי (לדאבוני לא הצלחתי לצלמם).

(צילום: ישראל שפירא)
(צילום: ישראל שפירא)

10 דקות מהשטיבלאך הסואן 'קארו' בביתר עלית, מצוי מעיין מקסים בנקבה שאורכה 12 מטרים בחלל תת קרקעי, ששמו: 'עין קובי', בתוך הכפר העתיק 'קובי' שנעשו בו ניסים ונפלאות לאבותינו.

המעיין שנמצא בסמיכות לנחל רפאים, עד שנת תש"ח (1948) היה מקור מים ובוסתן של הכפר הערבי 'אל-קבו' שתושביו ברחו מהמקום בפחד וחרדה מפני הצבא הישראלי.

(צילום: ישראל שפירא)
(צילום: ישראל שפירא)
(צילום: ישראל שפירא)

אזור המעיין שופץ על ידי הקרן הקיימת לישראל, שנטעה במקום עצי בוסתן ועצי חורש נוספים לאלה שגדלו בו. במקום גם חניון לרכב, שולחנות וספסלים לבילוי בטבע. גם בימים חמים, במקום ישנה קרירות מיוחדת, כיון שהמעיין הינו בגובה של כ-700 מטר מעל פני הים, מה שמעניק הנאה רבה לקמפינג משפחתי.

רבים מבקרים במקום הקסום, טובלים, ונזכרים בניסים ובנפלאות שאירעו לאבותינו במקום זה. מומלץ לברך (ללא שם ומלכות) את ברכת "שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה". יחד עם זאת, יש אומרים שאסור לטבול שם.

(צילום: ישראל שפירא)
(צילום: ישראל שפירא)

הכפר העתיק 'עין קובי', הוא אותו מקום בו דוד המלך נלחם כנגד אחיו של גוליית, ישבי בן נוב, והצליח להורגו, ולהביא תשועה לעם ישראל.

כפי שמובא במסכת סנהדרין (דף צ"ה) על דוד המלך שהבחין בדמות צבי, ורדף אחריו אל ארץ פלישתים, ישבי בנוב אחי גוליית הפלישתי הבחין בדוד המלך, וקם להרוגו.

אבישי בן צרויה שר הצבא הגיע באופן מידי למקום האירוע, והציל את דוד וברחו לעבר ארמונו של דוד באזור ירושלים.

(צילום: ישראל שפירא)
(צילום: ישראל שפירא)

בדרכם הגיעו דוד ואבישי בן צרויה לכפר קובי, בסמיכות לעיר ביתר, וקמו שניהם יחד דוד ואבישי, על ישבי בנוב והרגוהו.

חז"ל כותבים לנו מיקום גאוגרפי מדויק של המקום, והוא - הכפר קובי ליד העיר ביתר העתיקה.

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשויות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האוויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

  • מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
  • תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
  • קו ליער 1-800-350-550

- - - - -

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר