כך תעצרו בקלות

חמישה טיפים בסיסיים ל'טרמפיסט' המתחיל

כיצד מקובל להתנהג בטרמפים, והאם ניתן לבקש בקשות חריגות בצורה ראויה ומכובדת? • אלו חמשת הכללים שילמדו אתכם כיצד לעצור טרמפים, בצורה יעילה וגם מכובדת (תיירות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat /Flash90.)

בחורים צעירים אוהבים לנסוע בטרמפים. זאת עובדה. למרות שלא בהכרח מדובר בתופעה חיובית, ולמרות שההרגל הזה כרוך בסכנות רוחניות וגשמיות שצעירים לא תמיד לוקחים בחשבון, החלטנו לעזור לכם - הטרמפיסטים.

אם תשמרו על 5 הכללים הבאים, תשאירו את הנהג שלקח אתכם עם חשק לעצור טרמפים גם בעתיד, ותשיבו טובה תחת טובה לנהג שהסכים לעצור לכם:

1. היו קשובים לרצון נהג - יתכן שיצאתם לטיול לבדכם ואתם מחפשים מישהו לחלוק אתו את החוויות, אך אל תשכחו מי בעל הבית והקפידו שהנהג יהיה זה שייקבע את סדר היום ברכב. אם הנהג מחפש הקשבה - היו קשובים, אם הוא מבקש שתשמיעו באוזניו 'וורט' אמרו לו משהו, ואם הוא רוצה לשמוע מוזיקה אל תנסו לפתח שיחה במקום שהיא לא רצויה. אל תפתחו חלון לפני ששאלתם אם זה יפריע לו, ומיותר לומר שאל תדליקו סיגריה לפני שראיתם שהנהג עצמו נוהג לעשן ברכב וביקשתם ממנו רשות בעדינות.

2. שיחות טלפוניות? פחות... - אתם יושבים ברכב, משוחחים עם הנהג או שותקים, ולפתע המכשיר הסלולרי שלכם רוטט. שאלו את הנהג אם יפריעו לו שתענו ועשו זאת בקצרה ובשקט. הנהג פתח בפניכם את רכבו והכניס אתכם למרחב האישי שלו, לא בכדי שתשמיעו שיחות קולניות, תריבו עם ההורים שלכם או תשמיעו בדיחות קולניות שרק אתם מבינים.

3. זכרו מי בעל הבית - כשאתם עוצרים טרמפ, הרימו את ידכם בעדינו ואל תדחפו אותה לעיניו של כל נהג שעובר. נפנוף פראי לא מכובד ולא מכבד, ויגרום לכם לפספס לא מעט טרמפים. כשאתם עולים - שימו לב אם הנהג רוצה שתשבו מקדימה או מאחורה, שבו בנחת על הכסא ואל תקפצו או 'תפלשו' למרחב האישי של הנהג. אם קיימת ברכב משענת יד משותפת עם הנהג, אל תניחו עליה את היד.

4. עלו בנחת ובשקט - תחשבו לרגע על הנהג: הוא נוסע בשעת לילה מאוחרת, שומע להנאתו שירים רגועים שמשרים שקט על נשמתו ולפתע מישהו עולה, מדבר בקול, נסער, ומפר את השקט והשלווה שאפיינו את נסיעתו של הנהג היגע מעמל היום. חשוב שתשימו לב לשפת גופו ולטון קולו של הנהג - ותבינו אם הוא מעדיף שלווה בחלל הרכב, או שהוא ישמח לדיון סוער של בחורים צעירים ונחמדים. בכל מקרה נמליץ לכם לשדר רוגע ושלווה ולא סערה והתלהבות.

5. אל תבקשו טובות - הנהג עשה מצווה והעלה אתכם לרכב, לא בכדי שתנסו להתרים אותו למאצ'ינג של מצווה גוררת מצוות ותבקשו ממנו טובה נוספת... אז נכון שאתם רוצים שהנהג ייקח אתכם עד לכתובת הרצויה, אך פניה אל הנהג בנוסח של "לא אכפת לך להקפיץ אותנו עד הבית, נכון?, זה לא ייקח לך יותר מרבע שעה", ממש לא מכבדת אתכם.

יכול מאד להיות שהנהג העייף בקושי מחזיק את עיניו וכל דקה נדמית בעיניו כנצח. יתכן שהוא יסכים לבקשתכם מחוסר נעימות אך הוא לגמרי לא שמח לזכות במצווה ש'זיכיתם אותו'. המקסימום שאתם יכולים במקרה שבו הרגשתם שנוצר חיבור נעים בינכם לבין הנהג - הוא לשתף אותו בייעד אליו אתם רוצים להגיע, ובצורה שתאפשר לו שלא להציע לכם את ההקפצה הנוספת.

אז נכון - אתם אולי מעדיפים להפעיל עליו לחץ, ולפעמים לחץ אכן עובד, אך גם מלגנוב אפשר להרוויח ועדיין רובנו משתדלים להימנע מלעשות זאת...

מיותר לציין שאם אתם באמצע מסע מאצ'ינג או מתרימים כסף לת"ת - את הנהג שלקח אתכם טרמפ אתם לא מתרימים בשום פנים ואופן. המקסימום שמותר לכם הוא לספר כבדרך אגב שחזרתם ממסע איסוף כספים, ואם מעצמו הוא ירצה לתרום לכם משהו זה כבר עניין שלו...

והכי חשוב - כשאתם יורדים מהטרמפ הודו לו בחום על הטובה שהוא עשה לכם, ואל תתנו לו תחושה שאתם מקבלים את הטובה הזו כמובנת מאליה. בכל זאת אנחנו אמורים להתנהג כבני אדם...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר