המחקר קבע

צאו לחופשה - כדי שלא תמותו צעירים

מסתפקים אם לצאת לחופשה? תחשבו על הבריאות שלכם. מחקרי אורך גילו כי אנשים שפרגנו לעצמם חופשה, צמצמו את הסיכון שלהם למות בגיל צעיר - בעשרות אחוזים (תיירות)

(צילום: שאטרסטוק)

אתם מאלו שלוקחים חופש? שאוהבים לצאת לחופשה? אם אתם מורים כנראה שאתם לא צריכים לדאוג לעצמכם לחופשה, כשימי החופשה קורצים אליכם מלוח השנה כבר בתחילת השנה, אולם אם אתם עצמאיים או עובדים במקום עבודה אחר, כנראה שאת ימי החופשה תצטרכו ליזום מול המעסיק, כשבחלק מהמקרים אף תשלמו עליה מחיר מלא.

לפני שאתם מוותרים לעצמכם על החופשה תוך שאתם מפטירים משפטים פולניים ממורמרים כמו "ננוח כבר בקבר" - המחקר הבא כנראה ישנה את דעתכם ויגרום לכם להבין את יתרונותיה של החופשה והשפעתה הישירה על הבריאות שלכם.

במחקר ארוך שנעשה באוניברסיטת הלסינקי במשך כ-40 שנה, הוכח כי אנשים שלא לוקחים חופשה של לפחות שלושה שבועות בשנה חשופים לסיכון למות בגיל צעיר בכ-37% יותר מאלו שיצאו לחופשה.

במהלך המחקר בדקו חוקרים מהאוניברסיטה בהלסינקי כ-1,200 אנשי עסקים - הידועים כאנשים שעובדים תחת לחץ, ואף חשופים למחלות כמו התקפי לב, לחץ דם גבוה ועלייה במשקל. מתוצאות המחקר אף עלה כי אנשים שלא הקפידו לקחת חופשה היו בסיכון הרבה יותר גבוה למוות בגיל צעיר, וגם במקרים שבהם הם שמרו על המלצות לשמור על אורח חיים בריא, הלחץ היה גורם בעל השפעה רבה מאד על הבריאות שלהם לא פחות מהקפדה לשמור על תזונה נכונה.

פרופסור סטרנדבר שעמד בראש המחקר, הצהיר כי גם אנשים ששומרים על אורח חיים בריא עלולים ללקות במחלות אם הם לא יקפידו לקחת חופשה מדי פעם.

אז אם אתם מסתפקים אם לפרגן לעצמכם את החופשה הבאה, תזכרו שאתם לא משלמים על חופשה - אתם משלמים על איכות חיים ועל אריכות ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר