מצפון לדרום

מחפשים לצאת בחורף הקפוא לג'קוזי חינמי בטבע?! | כל המידע על מעיינות חמים בחורף

אם אתם אוהבים לצאת בחורף הקפוא למעיינות רותחים, או מחפשים לדעת לאיזה מעיין כדאי ללכת - הסטטוס של מדריך הטיולים האגדי ישראל שפירא, בדיוק בשבילכם (תיירות)

המעיין הרותח ב'בנטל' (צילום: אליצור בר ניצן)

את מדור התיירות ב'כיכר השבת' אתם בוודאי מכירים. אחד מכותביו הוא מדריך הטיולים האגדי רק ישראל שפירא, שמטייל בכל הארץ, ומעלה כתבות סיקור לטובת גולשי 'כיכר השבת'.

בימות החורף הקפואים, מעפיל ישראל שפירא לרמת הגולן, ומדרים לים המלח שם הוא חושף לגולשנו מעיינות חמים הכוללים ג'קוזי בטבע חינמי + מפל רותח.

ברמת הגולן מדובר על "הצינור החם בפאתי מאגר בנטל". המקום לא ידוע דיו, ובזכות ישראל שפירא רבים עלו למקום, וזכו לטבול במימיו.

כדי להגיע למקום כל מה שעליכם לרשום בוויז הוא "מאגר בנטל זרימה חמה", תחנו בחניית עפר גדולה, ותצעדו ברגל לכיוון המאגר ואז תראו את הצינור.

רמת הגולן מזמנת לנו עוד כמה מעיינות חמים, אחד הגדולים הוא 'עין ג'ונס' - בריכה חינמית גדולה רותחת מאחורי האתר המפורסם 'חַמַּת גָּדֵר', שם בימות החורף תענוג עילאי לבקר ולטבול (בוויז עין ג'ונס).

מעין עין ג'ונס (צילום: ישראל שפירא)

פעמים המעיינות פעילים, ופעמים לא. פעמים הדרך חסומה ופעמים פתוחה. כיצד יודעים? לאחר פניות רבות מגולשי 'כיכר השבת', נאות ישראל שפירא להקים סטטוס מיוחד ברשת החברתית וואטסאפ - WhatsApp בשם "מעיינות ונחלים נדירים", שם הוא מעדכן בזמן אמת על מעיינות ונחלים נדירים.

הסטטוס חשוב ביותר לעדכון בזמן אמת, שכן ישנם מעיינות, מפלים ונחלים שפעילים מספר ימים מצומצם בכל שנה, ולולא המעקב אחריו, לא תוכלו להתעדכן ולבקר במקום.

להצטרפות לסטטוס "מעיינות ונחלים נדירים" כנסו פה - או שלחו הודעה עם המלה "צרף" ל-0527115039

ראיון עם מדריך הטיולים ישראל שפירא ברדיו קול ברמה לרגל יום הטיולים הבין לאומי

בסטטוס, ישראל שפירא מעלה לעתים סיורים פתוחים לקהל, במחירים מוזלים ואלפי צופים הדוקים עוקבים אחריו.

לאלו שחסומים לצפייה בסטטוס בהוראת רבותיהם, ישנן קבוצות וואטסאפ ייעודיות, שלשם ישראל שפירא שולח נחלים ומעיינות נדירים.

מחפשים ג'קוזי דרומי? קבלו את 'עינות קדם' בים המלח, שם מדובר על סדרת מעיינות חמים שנמצאים על שפת ים המלח. מידי שנה בשנה המיקום זז, בשל הבולעניים באזור, ודבר זה לא מפריע לישראלים רבים להגיע אליו בימות החורף ולהתענג על המים הרותחים המבעבעים בשעה שהטמפרטורה בים המלח צונחת, ואילו במעין עצמו המים חמים ומעלים בועות.

מעיינות קדם בים המלח

נחזור לרמת הגולן, שם בפאתי 'מאגר עורבים' קרוב לצומת ווסט, ישנו צינור שמזרים מים חמים ישירות לתוך בריכה גדולה. הטמפרטורה פה מגיעה עד לכ-40 מעלות.

כמו 'במאגר בנטל', לא ניתן לדעת מראש האם המים החמים זורמים, עדכונים ניתן לקבל בסטטוס "מעיינות ונחלים נדירים" שמספרו 0527115039.

ברחבי הארץ, ישנן עוד כמה נביעות עם זרמים חמים, שפעמים פועלות, ופעמים לא. אחד מהם הוא באצבע הגליל שמכונה "הפינה על הירדן ליד להבות הבשן", והשני הוא בכלל במזרח השומרון ושמו "חמאם אל-מליח", שלצערנו בני מיעוטים השתלטו עליו.

בעונת הקיץ תוכלו לקבל בסטטוס "מעיינות ונחלים נדירים" מידע מפורט על טיולים מאורגנים נדירים, כגון 'נַחַל תִּרְצָה - עיינות בידאן' הסמוך לשכם שנמצא בשטח A, שלא ניתן להגיע למקום ללא קבוצה בתיאום צה"ל עם הרשות הפלסטינית, וכן סיור מאובטח ומתואם ב'אל מידיה' - 'תל א-ראס', שם ישנה סברה שנמצאים קברות החשמונאים.

מחפשים מעיינות קרובים לבני ברק? בסטטוס תוכלו לקבל עדכונים ומיקומים על בריכת בית הקשתות אשר בעֵמֶק אַיָּלוֹן, רק חצי שעה מירושלים ובני ברק עם חניה צמודה, תענוג עילאי למשפחה המטיילת.

גם עדכונים על קברי צדיקים נדירים מתפרסמים בסטטוס "מעיינות ונחלים נדירים", וכל המידע על הנעשה ונשמע בקבר מתתיהו ביער בן שמן, מעודכן לצופי הסטטוס.

הייחודיות אצל ישראל שפירא, שהוא מעדכן בזמן אמת על זרימת נחלים ומפלים, ובזמן שמפלי פרוד האגדים זורמים, העלה ישראל שפירא כתבה על מפלי פרוד, וכך זכו גולשי 'כיכר' לדעת בדיוק מהו הזמן הכי מתאים לבקר בהם.

אין באמור בכתבה ובצפייה בסטטוס משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים וצופינו היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשויות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האוויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*

תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955

קו ליער 1-800-350-550

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר