'חתונה בשוק'; הרצון מול מציאות החיים

הצגה קומית הומוריסטית ומוזיקאלית, עם מסר דרמטי על גבול הטראגי, המתאר את העיוורון של האדם מול הרצון שלו לכבוד והציפיות הלא מוצדקות שלו. הדמות מנותקת מהמציאות האמתית ומדמיינת כי הכסף קונה את הכל כולל מעמד פוליטי * ההצגה היתה יכולה להסתיים בצורה טראגית לולא 'חכמת החיים' של המשרתות (תרבות)

אברהם דוב גרינבוים | כיכר השבת |
חתונה בשוק..

הגב' סוניה סודרי ששמה הולך לפניה כבמאית מקצועית ומנוסה בעולם התאטרון החרדי מעלה בימים אלה את ההצגה: "חתונה בשוק" (וגם הוא בין האצילים). ההצגה, פרי עתו של המחזאי הצרפתי מולייר מהמאה ה-XVII נחלה הצלחה גדולה בזמנו ומוצגת עד היום בכל רחבי העולם כתאטרון אקדמי.

ההצגה היא קומדיה הומוריסטית ומוזיקאלית, אבל המסר שלה דרמטי ואפילו טראגי כיוון שהוא מתאר את העיוורון של האדם מול הרצון שלו לכבוד והציפיות הלא מוצדקות שלו. אדם זה מנותק מהמציאות האמתית והוא מדמיין כי הכסף קונה את הכל כולל מעמד פוליטי.ההצגה היתה יכולה להסתיים בצורה טראגית לולא חכמת החיים של המשרתות.

השפה הבימתית נקיה. הבימוי של ההצגה בסגנון ההצגות של המאה ה-17. מולייר הושפע ע"י הקומדיה דל ארטה שהיה תאטרון רחוב. בקומדיה דל ארטה, הדמויות עוטות מסכות כי המטרה היא להציג סטראוטיפ כלומר הדמויות מסמלות את האדם האוניברסלי ולא האדם הפרטי.

לכל הדמויות אופי משלהן: הקמצן, הגאוותן, הפקח וכו'. בהצגה "חתונה בשוק" הדמויות לובשות מסכות על מנת לתת משמעות אוניברסלית לאפיון של הדמות. בצורה זו כל צופה בקהל תוכל למצוא חלק מעצמה בתוך הדמות. הבחורות שעוד לא בנו מסכות של החיים כי התכונות שלהן עדיין טהורות - מופיעות ללא מסכה.

‏צילום; ילנה קווטני
המסכות הן פרי יצירתן של האמן והתפאורן אדם יכין. התלבושות שעוצבו ע"י שירה גוטנטג, משקפות את כל התקופות החל מהמאה ה-XVII עד ימינו כדי להראות שהדמויות של ההצגה שייכות לכל הדורות. האדפטציה והבימוי הם של סוניה סודרי, במאית תאטרון פסיפסו ומנהלת בית הספר לאומנויות הבמה פסיפס.

התאטרון "פסיפסו" הוקם לפני 5 שנים ומורכב מצוות מדהים: גב' רבקה אפשטיין, אחראית על קשרי חוץ שהופכת את החזון האומנותי למציאות, גב' בתיה כהן מפיקה ושחקנית, וגב' נחמה צ'רניקוב מנהלות.

**ההצגה תעלה במסגרת פסטיבל ירושלים לאומנויות בע"ה בתאריך ב' בניסן תשע''ז 29/3/2017 באולם תאטרון מזיא, רחוב מסילת ישרים, ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר