מדוע אנחנו קמים בבוקר "על רגל שמאל" - ואיך עוצרים את זה

הסיבה העיקרית היא ככל הנראה מחסור בשעות שינה - אבל הסיבה שאתם לא מצליחים לישון נובעת מהרגל בעייתי שפוגע באיכות השינה שלכם - ואתם עוד לא יודעים את זה (בריאות)

(צילום: Ethan Sykes on Unsplash)

איכות שינה ירודה מקושרת למגוון מצבים פיזיולוגיים שליליים ורובם מובילים לתחושת עצבנות ועייפות לאורך כל היום. לפי מדענית המוח פנלופי לואיס, מחסור בשינה מוביל לשיבוש חוש הריח, יכולת זיהוי טעמים מופחתת ואף קשיים בשמיעה ובראייה. בנוסף, התפיסות שלנו לגבי מה שסובב אותנו יהיו שליליות ואנחנו עלולים לפרש סיטואציה ניטרלית כבלתי חיובית ויתכן שלא נזהה היטב הומור. במילים אחרות: קמנו "על רגל שמאל".

כדי לפתור את העצבנות הזו בבוקר שיכולה להרוס לנו את כל היום, צריך קודם להבין מדוע השינה שלנו גרועה. יש לנו סיבה אחת (שמתחלקת ל-3) ששווה לכם לבדוק - ואולי היום שלכם יהיה שמח יותר.

מה אכלתם אתמול?

להרגלי האכילה שלכם יש קשר ישיר לאיכות השינה. אם נרדמתם אתמול אחרי ארוחת המבורגרים שמנה וקינוח עתיר סוכר, אולי תלכו לישון שבעים, אך העמסתם על מערכת העיכול שלכם פחמימות מעובדות, שומנים רוויים והמון סוכר, מה שגורם לרמת הסוכר בדם לזנק ובהמשך הלילה - לרדת בחדות. התוצאה: לקום בתחושת לאות, חוסר מוטיבציה ועצבנות.

אכלו את ארוחת הערב שלוש שעות לפני שאתם הולכים לישון והקפידו על ארוחה שבנויה מפחמימות מורכבות וחלבונים.

אכלתם ארוחת בוקר?

גם אם העצבנות והעייפות כבר איתכם בבוקר - אל תוותרו על ארוחת בוקר משביעה. בדיוק כמו ההמלצות לארוחת הערב, וודאו שגם הארוחה הזו כוללת כמות נאה של חלבונים ופחמימות מורכבות. הדבר האחרון שאתם צריכים כרגע זה עלייה תלולה ברמות הסוכר.

ואולי חסר לכם מגנזיום?

מגנזיום הוא מינרל חיוני ומחסור בו עלול לפגוע בתהליכים רבים בגוף, בדגש על תפקוד הלב והשרירים. בנוסף, לגרום לרמות גבוהות של חרדה ועצבנות. מגנזיום אפשר לצרוך באמצעות אכילת ירקות ירוקים כהים, אגוזים, גרעינים, עלים ירוקים, אורז וחיטה מלאים וגם שוקולד מריר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר