רוצים להיות מאושרים? אכלו מזונות צהובים

מחקר מצא כי צריכת מאכלים צהובים משחררת רמות משמעותיות של הורמונים הקשורים לאושר, מכיוון שאנו מקשרים את הגוון הזה לתחושת צהלה ופסיכולוגים מאשרים את הדברים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש הטוענים שכסף יכול לקנות אושר, אחרים מאמינים בכוחה של חשיבה חיובית. אך מסתבר שיכולה להיות דרך זולה וקלה יותר להעלות חיוך על הפנים. על פי מחקר, התשובה נעוצה באכילת מזונות צהובים.

מחקר של חברת "הביצה השמחה" לשיווק ביצי חופש, מצא כי צריכת מאכלים צהובים משחררת רמות משמעותיות של הורמונים הקשורים לאושר, מכיוון שאנו מקשרים את הגוון הזה לתחושת צהלה.

פסיכולוגים גורסים שהקשר החיובי שלנו עם הצבע הזה מתחיל כבר בגיל צעיר, עת נהגנו לאייר שמש צהבהבה זורחת ומפיצת חום בקרניה. הצהוב גם אמור לעורר את הצד השמאלי או ההגיוני של המוח, מה שמעודד אותנו לתפוס אותו כלבבי ומהנה בספקטרום הגוונים.

המחקר, אשר מדד את זמן התגובה של 1,000 אנשים כשהשיבו על שאלות בנוגע לצבעים של דברי מאכל ולאושר, מצא כי 70% מאיתנו מקשרים בין אוכל צהוב לבין תחושת עליזות. 61% מהנשאלים אמרו כי חביתות היו האוכל ה'שמח' המובחר ואחריו אוכל הנוחות האולטימטיבי, מקרוני וגבינה, עם 55% מהקולות. בננות, פנקייקס וביצים מקושקשות דורגו גם בחמישייה.

הנוירופסיכולוג, ד"ר דייוויד לואיס, אמר שהוא מופתע מהתגובה המוחצת לצבע: "יש המון מחקרים המראים כיצד צבע יכול להשפיע על הרגשות שלנו, אבל הופתענו לגלות שכל כך הרבה קבוצות אוכל צהובות עוררו רגשות חיוביים כה חזקים, כמו גם גירו את בלוטות הטעם", הסביר.

"המחקר גילה כי יותר מ-30 אחוז מהאנשים מקשרים את הגוון הצהוב לאושר, מאשר הצבעים האחרים שנבדקו ו-62 אחוז מאיתנו רוצים לראות יותר צהוב במקרר שלנו", הוא מוסיף.

ומהם המזונות שכביכול גורמים לנו להרגיש מדוכדכים (או blue בלעז)? התשובה בגוף השאלה, כאלו שצבעם כחול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר