טור דעה

שנאת עיתונאים חרדים // הרב ישראל גליס

צמחו לנו שונאי חרדים בתוך מחננו, כאלו הקוראים לעצמם "עיתונאים חרדים" ו"פרשנים בכירים". מי עשה אותם עיתונאים ופרשנים? עכשיו ברור - "מגיפת הקורונה" (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

אלו התוצאות של מגיפת הקורונה מהשנה האחרונה - עודף של שנאה, טיפשות ורשעות.

צמחו לנו שונאי חרדים בתוך מחננו, כאלו הקוראים לעצמם "עיתונאים חרדים" ו"פרשנים בכירים". מי עשה אותם עיתונאים ופרשנים? עכשיו ברור, "מגיפת הקורונה".

והשונאים האלו נמצאים באתרים שונים ובעיתוני סוף השבוע, בתוכניות רדיו ובקבוצות וואטסאפ.

יש להם דעה ברורה ונחרצת נגד הנציגות החרדית בכנסת, הם יודעים לתקוף בכל מיני דרכים על התנהלות חברי הכנסת החרדים, בלי לקבל את האינפורמציה האמיתית.

אני לא אכנס לוויכוח עם אף אחד מהם כי הכל בא מרשעות ומחוסר פירגון, אבל החבורה הזאת צריכה לדעת שרוב הציבור החרדי לא קורא אותם ולא שומע אותם.

הציבור החרדי הכללי, החסידי, הספרדי והליטאי עדיין נאמן לגדולי התורה - כל אחד בציבור שלו, ולא יעזור מסכת ההשמצות כאלו ואחרות.

בוקר אחד קם עיתונאי הנקרא חרדי ומופיע בתקשורת החילונית וזועם שחבר כנסת חרדי מרבה להתראיין בתקשורת החילונית ולא מופיע בתוכנית שלו בתקשורת החרדית ששם נמצאים קהל מצביעיו, אז כדאי שהוא יתעורר יחד עם חבריו.

תתחילו להבין שאתם לא תקשורת, אתם אוסף של פשקווילים כתובים ומשודרים, אתם לא מוסיפים מצביעים עם השאלות הקנטרניות שלכם, ואף נציג ציבור לא חייב לכם כלום.

הציבור לא קונה את השנאה שלכם!

היום חושב כל עיתונאי מתחיל בציבור החרדי ששאלות עם התקפה על חבר כנסת חרדי תביא לו כבוד אצל החברה בסגנון: "הכנסתי לו", "הוא ניסה להתחמק", "לא רציתי להביך אותו".

אני שואל את עצמי: "מאיפה באה לכם השנאה הזאת?", והתשובה היא: לא למדתם קורס תקשורת, אלא אתם חיקוי עלוב של עיתונאים ושדרנים מהתקשורת החילונית.

מי ששומע או קורא אתכם למד להבין את השנאה שלכם כלפי הנציגות החרדית ועוזריהם. אף אחד מכם לא נפגש או ראיין מישהו מהנציגות החרדית תחת ראיון אובייקטיבי וענייני, כל ראיון של חבר כנסת בעיתונות החרדית מלא שנאה והרס.

מישהו בדק לעומק מה עשו הנציגים החרדים בכל תקופת הקורונה? מישהו כתב על ההישגים שלהם?

כן, גם לי יש בטן מלאה בטענות, אבל... "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו".

אני חושב שחיים בתוכנו גדולי תורה שנפגשים עם הנציגים ומנחים אותם איך לנהוג בכל מה שקורה איתנו בשנה האחרונה, אנחנו בתקופה של הסתה ושנאה נגד הציבור החרדי ובמקום שתשרתו את הציבור החרדי אתם נלחמים בו, בכתיבה חצופה, בהופעה בכלי התקשורת החילונים ושופכים שמן למדורת ההסתה.

"כתבינו לענייני חרדים", נעמד עם מצלמה ברחובות העיר ומשדר לעם ישראל כמה החרדים הם מופרעים וחסרי אחריות, ואף אחד לא מגיב. כדאי שיקום מישהו ויזרוק לא את העיתונאי - אלא את העסקן החרדי שמאפשר להם להיכנס לשכונה או לרחוב או לבית המדרש.

אותו עסקן עלוב שמכניס את העיתונאים האלו לבתים של גדולי ישראל לא מבין איזה נזק הוא גורם כי הכתב לענייני חרדים מציג את הדברים בזווית עקומה ומרושעת.

ומכאן לחברי הכנסת, תפסיקו להתייחס לכל עיתונאי או פרשן זב חותם שפונה אליכם. תפסיקו להדליף להם אינפורמציה כי זה פועל לרעתכם, גם לא לכותבי טורים בסופי שבוע...

נער הייתי וגם זקנתי, זכיתי לשמוע לגדולי התורה במשך 18 הצבעות בחירות, וראיתי נציגי ציבור, וקראתי ושמעתי עיתונאים ופרשנים, מה שקורה כיום גובל בקטסטרופה של שנאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר