טור אישי

ככל אשר יורוך // הרב ישראל גליס

אנחנו הולכים להצביע לגדולי הדור, לא לעסקנים, וכל הדיבורים והאיומים יתנדפו ברוח. הגיע הזמן שנגלה אחדות, נקדש שם שמים ונפתיע את הסוקרים שמנבאים שחורות (טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

יום שישי ערב שבת קודש, שבת מברכים, הלכתי להסתפר אצל הספר ניסים במאה שערים.

יום השישי הזה הוא מיוחד כי הוא ערב ראש חודש ניסן, ולאנשי ירושלים ידוע בשמו של מרן רבי יוסף חיים זוננפלד שמי שמסתפר בערב ראש חודש ניסן לא יהיה לו כאב ראש כל השנה [ראו לוח דבר בעתו], נכנסתי לספר ופגשתי עוד ירושלמים כמוני שיודעים על הסגולה. גם הספר ניסים והעובד שלו הקדימו לבוא לקבל את הנאמנים שבאים מדי שנה בערב ראש חודש ניסן.

נכנסתי והצטרפתי לממתינים וחיכיתי בסבלנות לתור שלי. לידי ישב מי שהקדים לבוא וקרא בעיתון 'משפחה', ביקשתי להציץ בעיתון ואני כמו עורך עיתון לשעבר פותח את העיתון מהסוף ומיד צדה את עיני כתבה של העיתונאי הממולח שמעון ברייטקופף. קראתי בשקיקה ואני מסכים עם כל מילה שכתובה שם, למי שמתעניין יקנה עיתון ויקרא.

ולמה אני שולח אתכם לשם? כי גם בי עברה המחשבה שיש לכל אחד מאיתנו בטן מלאה שלא בצדק - ואולי כן בצדק - על העסקנים החרדים. למי שחבר בקבוצות וואטסאפ או קורא את העיתונות החרדית של סוף השבוע קורא את סיכומי הזעם על חברי הכנסת החרדים והטענות העיקריות איפה הם היו בתקופת הקורונה - מהסתה נגד הציבור החרדי ועד ההליכה של עולי הרגל בפורים לירושלים. אף אחד לא קורא או בודק על ההישגים שלהם במגוון תחומים מתקציבים לעולם התורה ועד פתרונות אישיים לאנשים פרטיים.

אני לא אמנה את מה שאני יודע כי זה ייקח הרבה מקום.

אבל יש לאנשים טענות והם מגיעים לגדולי הדור ישירות בלי מתווכחים ובכל אופן גדולי הדור החליטו שהם מייצגים אותנו.

אנחנו הולכים להצביע לגדולי הדור, לא לעסקנים, וכל הדיבורים והאיומים יתנדפו ברוח. הגיע הזמן שנגלה אחדות ונקדש שם שמים ונפתיע את הסוקרים שמנבאים שחורות ונראה לעם היושב בציון שטענות לחוד ומעשים לחוד.

בשלב זה, כל כותבי הפאשקווילים הם כאלו שלא הולכים להצביע או שאין להם זכות הצבעה. למבוגרים בינינו, החדרת דעות זרות בבית משפיעות על הצעירים לטווח ארוך...

אי לכך נשתדל מאד להשפיע על מי שרק אפשר, להשאיר את הכעסים והטענות מחוץ לבית ולגרום לאווירה של אחדות בקרב המחנה.

רק הערת שוליים: לישיבת חברון בירושלים הגיע חבר הכנסת הרב משה גפני והופיע בנוכחות ראש הישיבה בחדר האוכל לפני הבחורים.

בישיבת חברון לומדים לפחות 400 בחורים מבני עדות המזרח שבעניין הבחירות הם נשמעים לחכם שלום כהן ויצביעו לפי הוראותיו.

חלקם הגדול לא היו בכנס הזה. לא מהנמנע שיתקיים כנס דומה בחדר האוכל עם הרב אריה דרעי שהוא גם חניך הישיבה וזכה לתעודת כבוד בכנס הבוגרים, וגם בין בוגרי ישיבת חברון יש רבים מבני עדות המזרח שהם רבני ערים ורבני שכונות ויש גם חלק מהצוות שחושב שמוצדק לקיים כנס כזה.

וזה בלי מחלוקת, כל אחד ילך בדרך רבותיו, "ועשית ככל אשר יורוך".

אני מקווה שיקום מי מהבוגרים יחד עם הצוות בישיבה ויקיימו כנס כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר