מורשת טראמפ נמחקת

ארה"ב: 'נעביר לפלסטינים כרבע מיליארד דולר'

הממשל האמריקני מנצל את הסבך הפוליטי בארץ, וממשיך לבטל את הישגי ישראל בכהונת טראמפ • בתוך כך, הנשיא ביידן אמר למלך ירדן: "תומך בפתרון שתי המדינות" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חלוקת סיוע של אונר"א בדרום עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90 )

שלושה וחצי חודשים מאז נכנס לבית הלבן, וג'ו ביידן כבר חתום על כמה הצעות ותוכניות היסטוריות, בעיקר לטיפול בעיות פנים במסגרת תוכנית היציאה מסבך מגיפת הקורונה. בנוסף, ממשלו, בדגש על מחלקת המדינה, המקבילה למשרד החוץ הישראלי, ממשיך לבטל את מורשת טראמפ, שסייע רבות לישראל.

אחרי שהודיעו על חזרה להסכמי הגרעין עם איראן, בארה"ב מכריזים הערב כי יזרימו מחדש את מאות מיליוני הדולרים לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, האונר"א, שפועלת ברשות הפלסטינית ובעזה - זאת אחרי שהנשיא טראמפ ביטל הזרמת כסף זה לחלוטין.

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי לצד 15 מיליון הדולר שהועברו במהלך הקורונה, יועברו 150 מיליון דולר לאונר"א, שמסייעת לכ-700 אלף פלסטינים שנאלצו לעזוב את בתיהם במלחמת העצמאות, 75 מיליון דולר לפיתוח ולסיוע ברצועת עזה וברשות הפלסטינית ו-10 מיליון דולר לתוכניות לקידום השלום.

כמו כן ארה"ב תדאג לסיוע ביטחוני. בהודעה האמריקנית נכתב כי "הסיוע יכלול עזרה לבעלי עסקים שנפגעו בקורונה, מענקי כסף, אוכל ומים לנזקקים וסיוע אזרחי ותקציב לבית חולים במזרח ירושלים".

הנאום של נתניהו, הערב נגד איראן (מתוך הפייסבוק)

באו"ם בירכו על המהלך ומסרו כי "אנחנו מקווים שחזרת ארה"ב לאונר"א תוביל מדינות נוספות לחזור ולתרום לסוכנות". בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ הודגשה הטעות, לטענת ישראל, בהחלטה - אך בדרך דיפלומטית: "ישראל מנהלת דו שיח רציף עם ארה"ב במגוון תחומים. במסגרת זו האמריקנים העלו בפנינו גם את סוגיית חידוש הסיוע לפלסטינים והשפעתו על האינטרסים המשותפים לנו ולאמריקנים. אונר"א במתכונתו הנוכחית מנציח את הסכסוך ואינו תורם לפתרונו, לכן חידוש הסיוע חייב להיות מלווה בשינויים מהותיים ונחוצים באופיו, במטרותיו ובאופן התנהלותו של הארגון".

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, השר לשעבר גלעד ארדן, מסר: "ישראל מתנגדת בתוקף לפעילות האנטי-ישראלית והאנטישמית המתקיימת במתקני אונר"א. אנו מאמינים שלסוכנות האו"ם ל'פליטים' אין זכות קיום במתכונתה הנוכחית, ושפעילותה המסיתה והדרך הפיקטיבית שבה היא מגדירה מיהו 'פליט' פלסטיני רק מנציחה את הסכסוך ומעודדת שנאה בקרב הציבור הפלסטיני. בשיחות שקיימתי עם מחלקת המדינה, הבעתי את צערי ואת התנגדותי להחלטה לחדש את הסיוע לסוכנות מבלי שלכל הפחות יתבצעו בה הרפורמות הנדרשות כדי להפסיק את פעילותה המסיתה ואת התכנים האנטישמיים הנלמדים בבתי הספר שלה. אונר"א כיום היא גוף העוסק בפעילות פוליטית ומאפשר הסתה לאלימות ועל-כן אין לו זכות קיום במתכונתו הנוכחית".

מלבד זאת, נשיא ארה"ב ביידן שוחח הערב (רביעי) עם מלך ירדן עבדאללה השני, אחרי הסערה שעורר אחיו החורג בסוף השבוע, במה שמותג כ"ניסיון הפיכה". במהלך השיחה שב והדגיש ביידן כי לתפיסתו הפתרון לבעיות המדיניות במזרח התיכון הוא רק "שתי מדינות לשני עמים", דוקטרינה שחטפה מכה אנושה בארבע שנות טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר