איראן המומה:

"זיהינו מי האיש שפגע במתקן הגרעין שלנו"

בכירי השלטון בטהרן, הנבוכים מעוצמת החדירה למתקן הממודר והפיצוץ בו, טוענים כי הם יודעים מיהו האדם שגרם לחבלה בהליך העשרת האורניום - שהאצתו הובילה לפעולה (ביטחון)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השר זריף: "ננקום בציונים" (צילום: U.S. Department of State - פליקר)

כלי תקשורת באיראן מפרסמים בשעה האחרונה (שני), כי לשלטונות בטהרן ידועה זהותו של האדם שהיה אחראי לפגיעה האסטרטגית במתקן הגרעיני בנתנז, המיוחסת לישראל, וכי הם בדרכם ללכוד אותו.

על פי דיווחים אלו, בכירי המעצמה השיעית, הנבוכים מעוצמת החדירה למתקן הממודר, יודעים בבירור מיהו האדם שגרם לחבלה בהליך העשרת האורניום - שהאצתו הובילה לפעולה החשאית.

כזכור, מוקדם יותר חשף העיתון 'ניו יורק טיימס', מפי מקורות מודיעיניים, כי הפיצוץ העז שהתרחש בתוך המתקן בנתנז גרם לנזק רחב היקף, וכן שמאחורי הפעולה הדרמטית עומדת ישראל.

נתניהו, אתמול: המאבק באיראן - משימה ענקית (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

מדובר, ככל הנראה, על מערכת חשמל שנפגעה באופן משמעותי, משום שהיא היתה האחראית להפעיל את הצנטריפוגות התת-קרקעיות המעשירות את האורניום בדרך לפצצה הגרעינית שאיראן מנסה לייצר.

"לתוכנית הגרעין האיראנית יידרשו לפחות תשעה חודשים כדי לשקם במהלכם את הנזק הרב שנגרם מאותו פיצוץ שמוטט את מערכת החשמל המיוחדת", הוסיפו הגורמים המודיעיניים.

שר החוץ האיראני מוחמד זריף אף אישר בקולו, כי "זו חבלה מכוונת שביצעו הציונים, הרוצים לנקום במאבקנו המוצלח להסרת הסנקציות הנפשעות. אבל לא נרשה זאת, וננקום בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר