לא מופנמת ולא מוחצנת? את כנראה אמביוורטית

כשאתן מתבקשות לבחור בין בילוי במסעדה לבין לנוח על הספה בסלון, אתן מרגישות שאף אחד מהמצבים האלה לא מתאים לכן. וזה בסדר גמור, כי אתן פשוט יכולות להיות אמביוורטיות (תרבות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התחלתן למלא שאלון מהנה ברשת העוסק בשאלה "האם את מופנמת או מוחצנת?" וחשבתן לעצמכן שזה אמור להיות קל. אבל אז, השאלות התחילו לאתגר אתכן. כשאתן מתבקשות לבחור בין בילוי במסעדה, צעידה לכותל ואז קינוח בגלידה, לבין לנוח על הספה בסלון עם ספר ביד, אתן מרגישות שאף אחד מהמצבים האלה לא מתאים לכן. וזה בסדר גמור, כי אתן, חברות, פשוט יכולות להיות אמביוורטיות.

מה זה אמביוורטיות?

אם מוחצנים שואבים אנרגיה משהייה סביב אנשים ומופנמים שואבים אנרגיה מבדידות (במילים פשוטות מאד, כמובן), אמביוורטים נמצאים איפשהו באמצע. תכונות אישיות כמו מוחצנות ומופנמות יושבות על ספקטרום. וכאן העניין: למרות שהשיחה סביב סוגי אישיות מתמקדת בדרך כלל במופנמים ומוחצנים, טיפוסים אמביוורטים הם כנראה הרבה יותר נפוצים ממה שאתן חושבות. הפסיכולוג אדם גרנט העריך ב"וול סטריט ג'ורנל" כי אמביוורטים מהווים בין חצי לשני שלישים מהאוכלוסייה.

4 סימנים שיעידו על כך שאתן כנראה אמביוורטיות

1. קל לכן להסתגל למצב בו אתן נמצאות, בכל עת. אם מוחצנים הם פרפרים חברתיים ומופנמים הם זאבים בודדים, אמביוורטים הם זיקיות. אתן נהנות ממסיבות ומזמן לבד בנקודות זמן שונות. נוח לכן בכל אחד מהמצבים, או במצבים שביניהם.

2. יש אנשים שמתארים אתכן כפרפריות חברתיות, בעוד שאחרים מתארים אתכן כשקטות. יש אנשים מסוימים שניתן לדבר איתם רק חמש שניות ולומר בביטחון, "אה, הוא מוחצן" (או מופנם), אך קשה יותר לסווג אמביוורטים ובהתאם, סוג היחסים שיש להם עם אנשים, עשוי לקטלג אותם כחברתיים יותר או פחות.

3. אתן מרגישות בנוח לעבוד בצוותים או באופן עצמאי. כשמדובר בסביבות עבודה, אמביוורטים מיומנים בעשיית דברים לבד או עם אחרים. זה, כמובן, יכול להיות נכס עצום כשמדובר בהתמדה לקראת קבלת קידום בעבודה או להתקבלות לעבודה חדשה: עובדים טוב עם אחרים - אבל לא חייבים אותם.

4. אתן יכולות להיות סופר לא החלטיות, מכיוון שאמביוורטים די בטוחים שהם ירגישו בנוח בהמון מצבים שונים. אם ניתנת ההזדמנות לצאת בערב או להישאר בבית, למופנם או מוחצן יהיה בדרך כלל די קל להחליט. מכיוון שאתן יודעות שאתן נהנות בכל אחת מהאפשרויות האלו, אתן עשויות להתקשות יותר לבחור.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית