"גן עדן לחיידקים": מתי צריך לכבס את מגבת המטבח?

בואו נאמר שאנחנו לא יכולים להגיד שהיינו מופתעים לקרוא את תוצאות המחקר הזה: המגבות במטבח מזוהמות מאוד - אך רובנו מכבסים אותן רק פעם בשבוע (נקיון) "גן עדן לחיידקים" כך כינו חוקרים את

אחד הפריטים המזוהמים ביותר במטבח: המגבת (צילום: Charlotte May from Pexels)

בזכות הקורונה, למדנו על חשיבות השמירה על ההיגיינה - לא רק מפני זיהומים מבחוץ, אלא כאלה שאורבים לנו בבית. כבר כמה שנים שאנחנו יודעים שספוג הכלים והטלפון הסלולרי שורצים בחיידקים וכעת מצטרפת שחקנית נוספת לזירה שמתמודדת על אחד המקומות הראשונים כפריט מזוהם במיוחד: מגבת המטבח.

לדברי ג'סיקה מלטי ריוורה, מיקרוביולוגית ומומחית למחלות מידבקות, המגבות שנמצאות במטבח הן "גן עדן לחיידקים". מלטי-ריוורה השתתפה בעריכת סקר של חברת פרוקטור אנד גמבל ותוצאותיו עגומות מאוד: קרוב ל-90 אחוזים מהאנשים שהשיבו לסקר מכבסים את מגבות המטבח שלהם רק פעם אחת במהלך השבוע ולמעלה מחצי מהמשיבים משתמשים באופן מודע במגבות מלוכלכות.

צבירת החיידקים על המגבת פשוטה מאוד. אנחנו מנגבים איתן ידיים, מייבשים כלים ומשטחים, מוציאים תבניות חמות מהתנור או מזיזים סירים. המגבת לרוב תהיה לחה במידה מסוימת והחיידקים נעים בחופשיות מהחפצים או המזון לידיים שלנו וחוזר חלילה.

לפי מחקר שהתפרסם בשנת 2014, החיידקים הנפוצים במגבות המטבח הם קוליפורמים, אשר נמצאים גם במערכת העיכול ובצואה. בנוסף, ב-25 אחוזים מהמגבות נמצאו גם חיידקי אי-קולי וסלמונלה. לדברי החוקרים, חיידקים אלה מסוגלים לשרוד גם על מגבות שהתייבשו ולגדול שוב כשהמגבת נרטבת.

המלצתו של המינהל לבטיחות במזון של משרד החקלאות האמריקאי היא לכבס את מגבות המטבח בחום גבוה ואף לייבש אותן בחום גבוה. בנוסף, רצוי להחליף אותן בכל יום ואם יש יותר מארבע נפשות בבית, כדאי לשקול להצמיד לכל אחד מגבת משלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר