טור דעה

די, נשפך מספיק דם // הרב ישראל גליס

הרבה נכתב על האסון במירון, יש שנותנים עצות, אולי חכמות, ויש שמחפשים אשמים ומגלים בקיאות רבה באת ראשו של מי צריך לערוף. מספיק עם זה, מספיק דם נשפך כבר (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הלווית אחד הקרובנות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרבה נכתב על האסון במירון, יש שנותנים עצות, אולי חכמות, ויש שמחפשים אשמים ומגלים בקיאות רבה במה היה קודם ומה היה בשעת מעשה ואת ראשו של מי צריך לערוף.

הגיע הזמן, דווקא עכשיו, להפסיק עם זה. מספיק דם נשפך, לא צריך עכשיו לשפוך את דמם של אנשים חיים, שהם חלק בתוך האחריות הציבורית ומעל כולנה יש בורא לעולם שהוא אחראי.

אולי שכחנו, רואים בסרטונים איך בורא עולם בחר מי כן ומי לא...

מסתובבים בינינו מאות שמספרים איי הם היו בגיהינום שם וניצלו, מישהו שלף אותם מתוך ערמת האנשים.

אני מגיע למירון למעלה משישים וחמש שנים ומכיר את מירון בכל מיני תקופות, מהנסיעות של שש שעות עד שהגענו למירון, מהתקופה שהיה הכנסת אורחים אחת של חדר 13 של הצדיקה חנה לבל, מהתקופה שאמרו לי: 'ינגלעה, תקרא לסבא שלך מהחדר, רוצים להתפלל מנחה גדולה וצריכים מנין', ועד היום שנוסעים למירון בשעתיים וחצי ויש עשרות הכנסות אורחים ועשרות אדמו"רים ואישי ציבור שעושים הדלקות - דווקא קרוב לציון, והעליה לציון היא כבר לא נחלת חסידות אחת אלא של עשרות חצרות שבטוחים שבלי הנוכחות שלהם במעלה הציון ל"ג בעומר לא היה.

עברנו שנה של מגיפה, של קוצר נשימה, עברנו אסון של קוצר נשימה וחנק.

אולי ניקח נשימה, לפני שאנחנו מדברים על מישהו, בואו ניקח נשימה לפני שאנחנו חורצים גורל של מישהו ,ניקח נשימה לפני שאנחנו באים בביקורות ומעירים הערות, בפרט באלו שכל חייהם מל"ג בעומר אחד למשנהו, משקיעים ימים ולילות להצלחת האירוע.

חברים יקרים אני עוקב כל השנה על פעילותו של איש יקר הרב יוסי שוינגר לאריכות ימים ושנים, כמה שהוא משקיע בהר מירון ובציונו של רבי שמעון בר יוחאי, כמה לחצים יש עליו מכל מי שחושב שהוא צריך לרצות את האדמו"ר שלו או מי שחושב שהאוכל שהוא נותן בהכנסת אורחים הוא הכי משובח ויש לו חזקה מתקופת האר"י הקדוש, הרב יוסי שוינגר במחילת כבודו הוא פקיד מסור שמחבר בין כל האנשים שיש להם אחריות על המקום, מארגוני הצלה ובטחון ועד אנשי החסד במירון, כל אחד יודע מה תפקידו והוא מחבר בין כולם.

חייבים לומר מילה טובה על האיש ולהיזהר מאד לפני שכמה עיתונאים וכותבי טורים עלובים חורצים גורלות.

ולעצם העניין, דברים שנאמרים היום בכל בית כנסת: הגיע הזמן לשטח את ההר. אצל רשב"י בציון באים רק להתפלל ב"ל"ג בעומר", כל הדברים האחרים שיעשו בתחתית ההר, הדלקות וריקודים.

צריך שתהיה הדלקה אחת שתימכר לכל המרבה במחיר והיא תעשה למטה ברחבת האוטובוסים, והכנסת אורחים אחת שממומנת על ידי ממשלת ישראל.

העלייה לציון תעשה בשני מסלולים, אחד גברים ואחד נשים, באחד עולים ובשנייה יורדים, ובתוך המסלולים מחיצות.

לנקות את העלייה להר מכל השנוררים למיניהם והבאסטות וארגוני הצדקה. להפקיע את השטח מכל העמותות שחלק מחזיקים במסמכים מזויפים, לכל אורך הדרך צריך להיות ברזי מים ושירותים.

למחוק את כל הפחונים והלולים מכל רחבי ההר, כן, להפקיע את הכל מידי ועד הכפר!

מירון של תשפ"א איננה יותר מירון של תרפ"א.

אם אנחנו רוצים לעשות משהו לעילוי נשמת הנרצחים במירון זו הדרך, לא צריך ועדת חקירה, יש דוח של מבקר המדינה. אין יותר ועדת החמישה, ועד מושב מירון ועוד הקדשות למיניהם למי שלא יודע הטורקים מזמן עזבו את הארץ.

אולי אם ננקה את ההר זה יהיה נחת רוח לרשב"י שעומד על גג הציון ביום ההילולא ורואה את האורחים.

אני מציע לקרוא את שירו של הרב נתנאל שמעון מטלון ז"ל.

ודבר נוסף חג שבועות בפתח וכולנו מכירים את הצפיפות בדרך לכותל, צריך עכשיו למצוא פתרון...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר