האסון, ממירון לפוניבז'

'לא מסוגלים להיפרד'; הבחורים שלא עוזבים את חדר חברם

חמישה ימים לאחר פטירתו של חברם, משה בן שלום ז"ל, בצורה טראגית באסון הבלתי נתפס במירון, החברים בפוניבז' לא מסוגלים לעזוב את חדרו; "איזו אבידה, אנחנו מתגעגעים"; צפו (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השירה בחדר של בן שלום ז"ל (צילום: נפתלי גלוסקין)

ישיבת פוניבז' עדיין אוספת את שבריה לאחר פטירתו של אחד ממצוייני ובחירי הישיבה, הבחור החשוב משה בן שלום ז"ל, שנהרג באסון הבלתי נתפס במירון תשפ"א.

לפני יומיים, פורסם תיעוד בלעדי ב'כיכר השבת', של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, מדבר על האסון ועל פטירת הבחור בן שלום ז"ל: "הלילה הזה כמעט שלא ישנתי הייתי טרוד כל הזמן במחשבות שכעת יושבים ברח' הרב הירש 4 (משפחת בן שלום. ח"ב), אבא ואמא ובוכים, הם ישנו? לא יכולתי לישון, בשעה ארבע בבוקר כבר קמתי והתיישבתי ליד השולחן, צריך לומר היום שיעור".

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

אך מתברר שהבחורים בישיבת פוניבז' מתקשים אף הם לעכל את האסון הבלתי נתפס, ובחדר שלו - בפניימית הישיבה, יש 24 שעות ביממה לימוד משניות, מאז שנפטר עד סוף השבעה.

אמש (שלישי), הבחורים למדו כרגיל ולאחר מכן, החלו בשירי נשמה לאור נרות - עם דמעות כאב בחדרו. "אנחנו לא מסוגלים להיפרד ממנו, איה אסון, אנחנו לא מצליחים להתאושש", סיפר ל'כיכר השבת' אחד מחבריו הקרובים.

חבר נוסף אומר ל'כיכר השבת': "הבחורים פה מאוד עצובים, הוא היה מלא מרץ ושמחה, תמיד חייך לכל אחד היה אהוב על כולם ואהב את כולם, באמת מרגישים שהקב"ה קטף פה את הפרח הכי יפה שיש, בחורים יושבים בחדר שלו לומדים משניות ופשוט בוכים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר